Vårrapport!

Eftersom jag har varit uppe i juridik, lagar och förordningar de sista dagarna så kommer min vårrapport idag istället för i måndags. Idag skulle jag och F vara hemma med min mamma och pappa och mysa runt i trädgården men F har blivit sjuk så istället blev det vab.  

Ett riktigt vårtecken är när min pappa kommer hem till oss och eldar. Det är hans livsuppdrag i vår trädgård. Vi har en tunna och han älskar att stå där och elda ris. Så nu är det upprensat på baksidan.


I rabatterna blommar all krokus jag satte i höstas. I vita rabatten glimmar de som diamanter trots att solen lyser med sin frånvaro idag.



Fläder och rosen Mme Hardy har knoppar som har har börjat omvandlas till blad. Flädern är verkligen tidig och alldeles ljusgrön.




Tulpaner är också på väg upp. En del har kommit längre än andra sorter och nu börjar jag få en aning om var och hur många som jag petade ner i höstas. Jag tror det kommer att bli en härlig tulpanblomning.




Annars så längtar jag tills imorgon när jag får hämta ut min nya växtlampa som jag hittade till ett bra pris...om man jämför. Men mer om det imorgon! Ha en härlig onsdag alla härliga bloggvänner.

Kommentarer

Bra med lite hjälp...Kul med krokusarna som kommit upp. Mina är sega . Det har bara kommit upp lite grönt och så har det varit länge nu.

Kram
Marina sa…
Så mycket fint! Det är livgivande med vårtecken av olika slag.

Hoppas F mår bra snart igen så ni kan ha utemys.

Kram
AnnaHelena sa…
Så fint med vita krokus!
Mina yngsta killar, tvillingarna, har precis fyllt tolv, så nu är det slut vabbat för min del! Känns lite konstigt...Jag tycker ju att de är rätt små fortfarande... ;-)

Kramar // AH
Laila sa…
Kan du inte skicka hit din pappa! Här finns hur mycket som helst att elda!
Hoppas lilla F kryar på sig! Det gläder mig att du gillade min skrivarverkstad. Hjälper gärna till med ytterligare råd inför din träff med svensklärarna men upptäcker att jag inte har ditt telefonnummer. Skicka det via telia.som
Kram
Hans sa…
Bilden på dina vita krokusar är helt förtrollande, vad jag längtar till den riktiga våren efter att ha sett dessa bilder. Här i norr är det bara snön som ännu är vit och gnistrar ibland. Men nu är det varmt väder och snön smälter. Hurra!
Ha det fint.
AnnCharlotte sa…
Så härligt att kunna elda upp sitt ris....går ju inte att göra där jag bor tyvärr.
Ha det bra :)
Törnrosa sa…
Vackert med en massa vita krokusar. Du gav mig en måste-ha-idée där.
Kram från Törnrosa
Vad jag gillar dina rosblad! Så ljuvliga! Hos mig är de också liknande, men min kamera klarar inte de närbilderna så jag njuter av dina bilder.
Mysigt med besök och samtidigt få lite hjälp:).
Hoppas lille F kryar på sig.
Ha det gott.
Kram Maria
Byronesse sa…
Så härligt! Jag älskar doften av eldandet som lägger sig timmarna efteråt. Då snackar vi vårkänslor. Vad mycket som börjar spira hos er! De vita krokusarna är så fina så fina. Jag min toka tittade ju faktiskt inte runt någonting idag. Krya på-kramar till er!

/em
Vårbrasorna är det något visst med. Gillar lukten av rök.
Ha det gott
Birgitta
Fina vårtecken du bjuder på.Bilden med de vita Krokusarna är så fin.Så bra med en Far som gillar att elda ris.Hoppas lilleman kryar på sig.MVH
Jag gillar också att elda i tunna. Att kläderna står för sig själva i ett hörn efteråt tar jag med ro. Men nuförtiden får vi inte elda inom samhället ens i tunna för rökens skull...

Populära inlägg