Snabba turer!

I morse när jag vaknade trodde jag inte mina ögon. Jag hade sovmorgon efter en trevlig kväll på stan med bästa tjejerna och när jag klev ut ur sovrummet slog snön mot rutorna. 


Nordan riktigt piskade mot fönstren i glasverandan och all vår var som bortblåst!



Ute på trappen stod penséerna i sina krukor och hade ett lätt täcke av snö på sig. Otroligt vad tåliga dessa sötnosar är.



Eftersom jag var ute och rumlade igår så kommer mitt sista bidrag till Blommig fredag idag istället. Nu har Blommig fredag semester till 28 september och jag sänder en stor varm kram till Katarina som har hittat på teman varje fredag. Tack!

Kommentarer

Ruben sa…
Ingen rolig syn med snön, och vad värre är, hela april månad kan ju vädret fortsätta att spöka till det. Här ligger snön fortfarande kvar.

Trevlig helg!
/Ruben
Anonym sa…
Hugaligen, hoppas den smälter bort lika fort som den kom! Och ja, penséer är ju otroliga, de ser så sköra ut men är tuffast av alla! Kram Hanna
Lena sa…
Visst var det hemskt med morgonens snö och stormvindar!
Skönt att kunna njuta av solen nu, hoppas den kommer tillbaka i morgon.

Penséerna klarar sej alltid fint, men min ranunkler ser lite ledsna ut!

kramar
Gunilla sa…
Här har vi fått påfyllning också. Och inatt var det minus 8 grader så det gäller att hålla koll på tempen..

Fina planteringar med penseerna

Ha en fin helg
Gunilla
Laila sa…
Ja hu och fy. Men det är faktiskt bara mars. Att man aldrig lär sig att inte ta våren för given!
Fortsatt trevlig helg!
Kram
Marina sa…
Även här i söder yrde det runt några vimsiga små snöflingor på eftermiddagen. Usch!

Tur att penseerna är så tåliga som de är.

Ha en fin lördagskväll!
Kram!
Här är det den kalla nordan som blåser och snön har som tur hållt sig borta. Det var dock länge sedan jag frös så mycket som jag gjort idag. Har man väl fått på sig vårjackan så bär det riktigt mycket emot att ta fram vinterjackan igen...

Brrrrrrrr hälsar Åsa
Margot sa…
Härliga penséer, tur att de är så tåliga! Ser ut att bli ganska kallt och ruggigt den närmaste tiden men så småningom kommer nog värmen tillbaka:)
Ha en skön helg!
Kram Margot
Törnrosa sa…
Aprilväder i mars. Suck. Vad ska då april hitta på? Men dina tappra små blomansikten verkar trivas i alla fall. Riktigt sötnosar, de där. Vi får väl göra som de - le och se glada ut även om snön viner. Men det är svårt.
Kram från Törnrosa
Ulrika sa…
Ja inte är det kul, här var också vitt imorse men har nu smält bort! Fina planteringar med pensèer du har.
Kram Ulrika
Nä, inte kul alls med snön. Lite grann har smält idag. Men inte allt. Penséer är bra tåliga. Men mina såg ganska hängiga ut i morse. Nu är de på retreat i växthuset.

Kram
Charlotte
De är riktigt tåliga , penséerna . Tur det.

Kram
Helena sa…
Visst var det trist...men dina ljuvliga penseér piggar upp :-)
KRAM från mig!
Louise sa…
Ser att månfa bloggare har fått snö igen! Vi klarade oss den här gången tack och lov. Det är ingen vårvärme precis men solen skiner i alla fall just nu. Penseérna klarar som tur en hel del. Jag planterade några redan i februari och de vaknade en morgon med säkert 10 ck snö på sig men klarade det också! Undrar mer hur rosorna klarar bakslagen.

kram louise
Hans sa…
Det är som sagt lätt att ta vårens värme för given, men det blir ju ofta bakslag med snö och nordanvind.
Här i norr hade vi -15 i morse, och ännu ligger snön halvmeter djup.
Kanske det kan vara en liten tröst i ert snöväder ;o)
Ha det fint.

Populära inlägg