Mars = Vår?

Igår när jag hämtade F så sken solen, det var ljumma vindar och jag var tvungen att skrika ett vårskrik. F tittade förvånat på mig och jag tror inte han riktigt förstod min förklaring till varför men roligt hade han.

Mars månad och en ny månadsbild. Idag skiner inte solen och det är blaskigt ute. Fortfarande mycket snö men jag har hopp.
Igår hade jag turen på min sida, igen. Jag vann två biljetter till mässan Rum & Trädgård hos Häxor & Änglar och imorgon åker jag till Gotland över dan för att spana in husbygget. Tänk vilken härlig start på våren trots att snön fortfarande ligger kvar. Det enda som strular är vårt internet så vi får se hur det går med inlägg i helgen. Om det inte funkar så önskar jag alla en underbar helg redan nu, en vanlig torsdag! 

Kommentarer

Johnna G sa…
Jo jag tror på våren! Den kommer, sakta men säkert.
Jo, men visst ser det ut att töa? Have a nice trip to the island!

Kram
Här har vi inte ett snökorn kvar på gräsmattan och solen skiner just nu, men det är oroliga svarta moln i kanterna så det bådar inte gott...
Jag förstår vårskriket. Jag skulle gjort ett sådant också om jag inte haft ont i halsen...
Anonym sa…
Härligt med snösmältning och vårskrik!

Jag har också haft tur och vunnit en biljett till Skånsk trädgård-mässan som jag ska gå på imorgon. Det ska bli så kul!

Det låter underbart att åka till ön och inspektera mötet. Ha en riktigt skön helg! Kram Hanna
Byronesse sa…
Nu ärdet vår min vän. Det MÅSTE det vara! Jag längtar efter att få se lite nya bilder från bygget när vi ses härnäst!
Många långa kramar
Em
Hoppfull bild med slask och smältande snö.
Här är snön borta sedan ett tag och det är ljuvligt.
Grattis till vinsten.
Åh, ha en mysig dag på Gotland!
Kram Maria
Lena sa…
...fast du fick väl lite sol på eftermiddagen?

Ha en härlig Gotlandsdag!

Kramar
Ulrika sa…
Ja här är det vår!

Kram Ulrika
Grattis till vinsten och hälsa ön:)
Marina sa…
Här har vi ingen snö men det var grått idag. 9 grader visserligen men jag kände mer vårkänslor i går när det inte blåste. Ljusare var det också i går.
Jag ska köpa penséer i morgon så sen lär det förhoppningsvis kännas mera vår.

Ha det fint på Gotland!
Kram
Helena sa…
Ja jag tror oxå på våren!
Ha det fint på Gotland o som sagt du visar väl hur långt våren kommit där?!
KRAM från mig!
ps.grattis till biljett vinsten!
Har oxå haft tur.

Populära inlägg