Längtar mig sjuk!

Efter vår, blommor och att gräva i trädgården. Ute är det riktigt kallt och blåsigt. Enligt klart.se ska det vända i nästa veckan. Under tiden tröstar jag mig med att så fler fröer, ikväll ska tomater i jorden, och se på tv.




Den njutbara trädgården med Alys Fowler är ett superbra program tycker jag. BBC kan verkligen det där med att skapa bra trädgårdsprogram. Missade du första delen kan du se den härJag blev stormförtjust!


Annars längtar jag till helgen och mässan Rum & Trädgård. Det är så skönt att bara gå runt och titta på allt vackert och drömma sig bort. Inte blir det sämre att få gå med härliga Em! Att få tid att botanisera och prata utan en liten underbar F som drar iväg som ett litet kvicksilver. Missförstå mig rätt, jag älskar att vara med honom, men på en mässa är det skönt att få fokusera på mässan.


På söndag så blir det Trädgårdstoppen. Vet inte vad ni tyckte men jag tycker årets första program var mycket bättre än förra årets. Renare och mer trädgård!




Sen tyckte jag minsann att jag skymtade Håkan med Maleviks rosenträdgård i vinjetten. Hur roligt blir inte det att se. Som trädgårdstokig gäller det att hålla hoppet uppe kyliga vårdagar! Tur att vänner, mässor, fröer och tv finns!

Kommentarer

Unknown sa…
Alys Fowler är så underbar... 'So very britsh'.Det finns många klipp på Youtube...
Byronesse sa…
Vad härligt det låter! Värmen kommer så småningom och det är ju tur att du har alla små plantor och fröer att ta hand om till dess. Längtar också till lördag och att bara få gå där, titta, njuta och prata iväg massor med timmar:-)

Kram
Em
AnnaHelena sa…
Här blir det ett besök på Rum & Trädgård tillsammans med mannen och "svägerska 2" på söndag. Var där första gången i fjol och tyckte att det var lite mer överskådligt än på den stooooora mässan ute i Älvsjö.
Gjorde fina fynd i Kista förra året och hoppas på en repris i år...


Kram // AH
Jag längtar också:)). Här har det blåst isvindar idag. Sonen "måste" se på Sveriges mästerkock nu, så jag ska se trädgårdsavsnitten i helgen. Håller med dig om att Trädgårdstoppen känns mer seriöst denna omgången.
Ha det jättemysigt på mässan, och njut av din egentid, den är viktig.
Ha en fortsatt fin kväll.
Kram Maria
Anonym sa…
Kan bara instämma, längtan är stor! Har just kollat på veckans Alys och blir helt lycklig vid tanken på att säsongen snart ska igång och att vi snart ska få smaka på vårens primörer. Är så grymt sugen på att skaffa det där lilla växthuset. Snart slår jag nog till!

Hoppas du och din väninna får en toppendag på mässan, för det är du så värd! Kram Hanna
Törnrosa sa…
Men egentligen är det här den allra bästa tiden. Allt - vår, värme, sommar, växter, odling - ligger framför oss och det är nu som trädgården är som allra vackrast. I våra tankar! Inget ogräs, inga skadedjur, lagom med sol, lagom med regn. Och allt är möjligt!
Kram från Törnrosa
AnnCharlotte sa…
Har precis sett Alys program. Tyckte det var super....och fick helt plötsligt lust att ta bort gräsmattan i vår lilla radhustäppa...hihi....ja det som finns kvar av den alltså :))
Ha det bra :)
samson sa…
Här ska vi få snö i morron "suck"
håller med om att det är tur att tv finns jag gillar åxå Trädgårdstoppen
ha det så kul på mässan
maggan
Så fin blogg! Så fin att jag nu har blivit din följare! Ja, det är jätte roligt att gå på trädgårdmässor och få lite inspiration.. Ha så trevligt! Kram Therese
Trädgårdstoppen verkar vara riktigt bra i år. Tror att jag skymtade fler bloggare. Jätte kul.

Kram
Sara sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sara sa…
Hej! Apropå min trasiga kamera: vad har du för modell och är du nöjd? /Sara
Lotta sa…
Jag längtar oxå så att man kan bli galen efter vår och värme, vill inte titta ut genom fönstret för det har just börjat snöa :-(
Upptäckte iallafall att mina små kryddtagetes har kommit upp och att tomaterna snart vill skloas om så det är hopp om det!
Må så gott.
Lotta
Så härlig med mässa.Man för så många tips med sig hem.Tyckte också att det nya Trädgårdstoppen var bättre.Kanske för att det räcker med en programledare.Han är ju så kunnig.Ha det så trevligt på mässan och glöm inte att fota så vi får se lite vi andra.Kram
M/S Design sa…
Det är så kul att det visas lite mer trädgårdsprogram nu!
Både var mycket sevärda!
Mariana
Elin sa…
Ja visst är det ett härligt program, Alys Fowler, tur att svtplay finns så man kan se programmen när man känner för det.

Populära inlägg