Hm...

Min juvel...kanske det är Eken, men den har jag ju redan skrivit om...eller vallmon Coral Reef, fast den har jag ju också skrivit om... Jag vet mitt växthus!


Fast det finns ju inte...inte än! Bara i mitt huvud och det ser ju inte riktigt ut som det gör på bilden. Hur i herrans namn ska jag kunna välja en juvel när det finns så många! Hur tänkte du nu Katarina när du valde fredagens tema.... Det får helt enkelt bli vårt nya staket, kastanjestaketet.



Det har funnits mindre än ett år. Kom upp i maj när växterna fortfarande var små och spröda. Då var det ljust och nu är det silvergrått ska bli spännande att se hur det ser ut i sommar med alla nya rosor som väller över staketet. Här kommer bilder från förra året med rosorna The Pilgrim.


Crown Princess Margret, A Shopshire Lass, Abraham Darby och Mme Plantier.


En underbar juvel som hjälper till att stötta och förgylla alla små juveler i Regnbågsrabatten!

Kommentarer

Vad fint staketet är. Och rosorna till ger ett ännu härligare intryck :-)

Kram
Ditt staket är så himla snyggt! Och varför har jag inte The Pilgrim??? Ursnygg! Det kommer bli så snyggt när alla rosor väller vid staketet, det är så naturtroget.
Ha en skön helg.
Kram Maria
Anonym sa…
Så vackert det är, ditt staket. Passar perfekt till ditt hus och din trädgård i övrigt. Längtar efter att se rosorna välla över det i dina fina inlägg!

Ha en sköööön kväll! Kram Hanna
Lena sa…
Hmmm...ett ostyrigt staket, gillas.

Om ni ser en ensam kvinna (nä trädgårdsintresset är jag ensam om)som letar inspiration till en trädgård i kruka, så är det jag!

Om inget händer på söndag, när vi träffar ägarna till radhuset, är det vårt om några månader...

Ha en fin fredag!

Kramar
Vilket vackert staket! Det är ljuvligt med rosorna som kikar fram.

Ha en fin helg//Laila
Malin sa…
Loveley lovely lovely
Staketet har grymt hög "villha"faktor.
Ser fram emot sommarens bilder hos dig.
Lev väl och gott
Det växthuset skulle kunna passa som min Juvel också :-) Verkligen ett fint exemplar av The Pilgrim du har.
Ha en härlig helg
Vivian
Marina sa…
Jättefint staket! Nu längtar man så mycket till utesäsongen att det nästa är outhärdligt, för mig i alla fall.
Hoppas att det blir ett växthus för din del så småningom.

Kram
Vad roligt att du ville bli min följare! Välkommen! Så fint växthus du visade på den översta bilden. Stort och härligt. Ha en trevlig kväll!
Byronesse sa…
Ålskar ert staket! Det liksom bara förstärker blomstrens prakt och fullständighet när det ramar in det frodiga gröna med sin diskreta och naturliga form...

Kram o ses på tåget:-)
Lotta sa…
Vilket vackert staket, det kommer att bli jätte fint till sommarens rosor!!!! Nu satte fantasin och inspirationen fart. Ha en fin helg.
Lotta
Helena sa…
Åh det är bara såååå himla snyggt jag måste få till en plats i min trädgård för ett kastanje staket :-)
Jag funderar o klurar...vill ha :-)
KRAM o ha en trevlig mässa!
Laila sa…
Gillar verkligen ditt staket! Och vällande rosor drömmer väl alla om!
Kommer ditt växthus att stå på stockholmstomten eller på Gotland. Svårt att sköta växthus på distans...
Ha det gott!/Laila
PS vilken slags skola jobbar du i?
Anonym sa…
Underbara rosor här också.
Katarina sa…
Åh, vilket snyggt staket!!! Så annorlunda och rent och stiligt!
Gunilla sa…
Vilka underbara bilder på rosorna och staketet.
Ha en riktigt fin helg
Gunilla
Ingmarie We sa…
Ett så underbart växthus. Fint staket också. Ha en riktigt fin helg.
Berit sa…
vilket fint staket!!
Ha en alldeles underbar helg!!

Populära inlägg