Det finns hopp!

I dag gick jag hem på lunchen för att släppa in en "internetnisse", har inget bättre ord. Jag grabbade kameran och gick ut i trädgården för att leta vårtecken till veckans tema i blommig fredag. Snön är nästan helt borta, bara några små fläckar kvar. Under eken hittade jag en överraskning. 


Underbara ljuvliga krokus som sträcker sig upp genom eklöven.



 Knoppar överallt i rabatter, på ullungrönnen och rosorna. Underbart!



Vide, hassel och ullvide har slagit ut.



Helgen ska bli varm och jag ska ge mig ut i trädgården och röja. Underbara vår jag är redo! Vill du läsa om fler vårtecken så hälsa på hos Katarina och blommiga fredag.

Kommentarer

Vilka underbara vårtecken och väldigt snyggt fotat.

Ha en riktigt bra trädgårdshelg.

Kram
Anonym sa…
Vilka fina bilder! Du är verkligen en skicklig fotograf! Ha en finfin helg och njut i solen. :) Kram Hanna
Margot sa…
Så många fina vårtecken du hittat, här känns det som att inget har hänt i trädgården under veckan som gått!
Nu vill jag ha lite värme:))
Ha en fin helg!
Kram Margot
Här var det fullt av knopphopp!

Önskar en fin trädgårdshelg, kram
Ja, visst finns det hopp! :) Kom nyss hem från jobbet o det var fortfarande 6 grader varmt! Underbart! Synd bara att det blev mörkt så snabbt. Aldrig är jag nöjd.. ;) Kul att läsa om dina nya projekt och så klart jätteroligt att min silverrabatt kan inspirera. :) Vill tipsa om Japansk malört, Artemisia schmidtiana "Nana". Det är min favorit i silverrabatten. Blir underbara lite yviga kuddar rabatten.
Kram o trevlig helg!
Jag blir helt pirrig av alla vårtecken:)). Så fina bilder!
Hoppas du får en skön helg i trädgården, här ska det bara regna och regna...
Kram Maria
M/S Design sa…
Man blir glad för varje liten förändring!
Mariana
Oj så fina vårtecken du har hos dig!! Vilken lyckosam kameratur du hade där :-))

Ja, det är nya kameran jag använt. Är såå nöjd med den. Längtar efter att få fota mera ute bara.

Kram
Charlotte
Byronesse sa…
Ja nu är det många knoppar som brister...av den sorten som inte gör ont:-D Önskar dig en riktigt skön och fin trädgårdshelg med familjen!

Kramar
Em
Inger sa…
Så många vackra knoppar:)
Din nya rabatt kommer att bli kanonfin, en liten varning för klätterhortensian bara med tanke på det fina staketet, den blir hur stor som helst och har sugrötter som den klättrar med. Men man kan ha den mera typ "liggande" också har jag sett. Och den är verkligen fin.
Ha en skön helg!
Kram
Jätte vackra bilder! Den sista är underbar! Visst är det härligt att se hur det växer i trädgården för varje dag som går! trevlig helg! Kram
Marina sa…
Hoppfulla bilder!

Här knoppas det också mycket nu och det är så livgivande. Varför har jag inga riktiga videkissar? Måste skaffa mig det tror jag.

Kram
AnnA sa…
Gokväll!
ja, visst gör det ont när knoppar brister...
Jo, det är en härlig tid, och det går snabbt - nästan i raketfart!
Trevlig helg på dig!
hälsn
AnnA
Laila sa…
Så fina bilder, ser att jag kommer att lära en hel del av dig också på kursen!
Önskar dig en riktigt härlig trädgårdshelg!
Landbohaven sa…
Gode billeder.
Så er foråret også på vej hos dig.
Tak for kigget.
Ha` en god lørdag.
Odlarlust sa…
Underbara vårtecken för oss här i Mälardalen. Jag tror att jag har hittat Vallmo på väg upp intill en husvägg!
Skönt att höra att det finns nya potentiella ägare till våra kycklingar. :-)
Kram.
Man blir så glad! Alla små vårtecken som tittar upp under löv och gamla kvistar.
Ha en fin helg!
Man blir så glad! Alla små vårtecken som tittar upp under löv och gamla kvistar.
Ha en fin helg!
Helena sa…
Så många vårtecken du har i din trädgård.
Tittade du på filmen jag länkade till?Lite din stil känns det som :-)
KRAM från mig!

Populära inlägg