I´m back!

Så var man tillbaka till verkligheten efter åtta dagar i barbershopbubblan!  Det här inlägget kommer att innehålla lite annat än bara trädgård men det går inte att undvika efter allt jag har varit med om. Efter en flygresa från Stockholm till NY med två flygplansagenter ombord, vi fick syn på den enas pistol under skjortan gissa om vi blev rädda, åkte vi in till New York och gjorde stan på fyra timmar. Sen åkte vi vidare till Houston. Helt galet!

Dagen efter det att vi anlände repade vi och hade show för de närmaste som var där. En hel del shopping blev det också. Sju kilo extra i resväskan för att vara exakt.


Semifinalen gick hur bra som helst och vi visste att vi hade gått vidare till topp 10. Vi hade en dag att ladda om till finalpaketet. I finalen har man 15 minuter på sig och kan då sjunga fler låtar än tävlingslåtarna. Här kommer lite bilder från förberedelser och skarpt läge.


I finalen slog vi världsrekord. Ingen kör har någonsin sjungit så bra och fått så höga poäng. Känns helt fantastiskt. Publiken applåderade i 20 minuter efter framträdandet. Trots det räckte det inte till vinst utan vi kom tvåa. Det var tajt och det skilde inte många poäng men vinnarna hade högre poäng i semin. Vi har aldrig presterat så här bra och vi var bara lyckliga.


När jag kom hem möttes jag av höst, underbar höst. Den här synen mötte mig i hallen. Ett lätt ostädat bord men jag blir bara lycklig. Hemma! Jag dumpade väskorna och rusade till förskolan och hämtade F. Lycka!
F blev hur glad som helst och kunde inte släppa taget.


I trädgården blommar fortfarande rosorna. Helt fascinerande! Jag har fått höra att det har varit frost men Crown Princess Margret, The Pilgrim, Abraham Darby och andra rosor fortsätter och fortsätter. Vilken höst!

Jag försöker läsa i kapp era bloggar och inser hur mycket jag har saknat er alla. Bloggandet har blivit ett gift...ett väldigt trevligt sådant!

Kommentarer

Louise sa…
Åhh vad roligt! Stort grattis till din och er fina prestation! Personliga bilder som visar mycket glädje! Såklart behöver inte en trädgårdsblogg bara vara trädgård!

höstkramar louise
Välkommen hem från din underbara resa! Grattis till andraplatsen! Vad roligt för er! Skönt att vara hemma igen och få pussa på F!!
Ha det gott!
Kram Maria
Marina sa…
Bara kul med ett ovanligt inlägg tycker jag. Vilken grej du varit med om! Klart du ska visa och berätta. Det är nog svårt för oss att förstå fullt ut.
Kan tänka mig att det är härligt att komma hem igen även om det var spännande och roligt på resan.

Välkommen tillbaka till bloggvärlden och grattis till finfina andra platsen.
Kram!
AnnCharlotte sa…
Ingenting är som att komma hem......och grattis.
Man riktigt ser på bilderna hur kul det var.
Ha det bra :)
Vilka fantastiska kontraster du visar; miljonstad, glitter, glamour, segeryra och sen lugnet, lyckan, längtan och hemmets harmoni. Du har fångat allt i ett vackert inlägg.

Jag säger bara WOW och stort GRATTIS till er sångprestation. Det ser ut som om ni bjöd på en hejdundrande show. Det hade varit så himla kul att få höra och se er live! Finns ni med på något youtubeklipp, inspelning eller liknande?

Välkommen hem!

Hälsar Åsa
Anonym sa…
Men vilka härliga, underbara bilder! Vilken glädje de utstrålar, och vilken resa! Grattis!!! Men inget är som att komma hem och känna de där små armarna runt halsen... :)

Bra att du är tillbaka, har saknat dig här i vårt lilla bloggäng!

Kramar från Hanna
Lena sa…
Välkommen tillbaka och stort GRATTIS till 2:a platsen!
Är lite nyfiken på vad de 7 kilona innehöll, du berättar väl?

Ha de gott/ Lena
AnnaHelena sa…
Vilken upplevelse!
Grattis till framgången!
Och, ja, visst är det så när man kommer hem...att man blir lycklig av sitt vardagshem! Förstår att det måste ha varit underbart att träffa sonen igen!

Kram på dig // AH
Och jag har saknat dig också! :)
Men oj så kul!!! GRATTIS!!! Vilka proffs ni är... Ser ut som om ni kom från en Brodway-föreställning. Så himla kul det måste ha varit!!!! Fantastiskt med de höga poängen och publikens gensvar. Ni ser så glada ut. Ett minne för livet gissar jag :-)))) Haha.... tycker du lyckades bra med att 'bara' få med dig 7 kg extra hihi........

Hur bra man än haft det på en resa är det alltid så underbart att få komma hem. Å hösten är oslagbar just nu. Så fint dina rosor blommar. Är så såld på austin nu. Det blir fler nästa år...

Kram på dig bästa sånglärkan!!
/Charlotte
Elin sa…
Det ser ut som ni haft en underbart trevlig och rolig resa, och grattis till framgången.

Klart man måste få skriva lite olika inlägg, jag skulle aldrig klara av att hålla mig till ett ämne på bloggen, det finns ju så mycket i livet som är intressant!

Välkommen hem igen!

Populära inlägg