Att tolka en bild!

Vad jag gillar Katarinas fredags inlägg. Det är ju så roligt att leta bilder efter ett speciellt tema. Jag älskar att fota och jag kommer utan tvekan att vara med på fredagsutmaningarna. Det kanske inte alltid blir bilder från trädgården eftersom en del bilder bara passar så bra till temat. Idag är temat Skönheten och odjuret. Jag har försökt att välja bilder som täcker in både skönhet och odjur på en och samma gång. Först ut blir en bild med tre skönheter och ett odjur:


Charlies Angels och Terminator, blondinen längst fram är jag, Universal Studios, Los Angeles


En orkidé som är så vacker och ser ut som den sköraste oskulden blir i närbild en Alien som väntar på sin chans att slå till. Vill du se mer bloggar och tolkningar kolla in Katarinas blogg http://rosorochris.blogspot.com. Nästa vecka blir temat giftigt...

Kommentarer

Superhäftig bild från LA !
Vilken härlig rabatt du kommer att få med alla rosor ... skall bli kul att se den rabatten nästa sommar !
Ha det så bra i helgen !
Kram/Isa
Vilken bild! Vad snygga ni är allihop. Djävulen ser läskig ut. Spännande att få med allt i samma bild.
Kram Maria
AnnCharlotte sa…
Det är riktigt kul med blommig fredag och att klura på temat..
Kul tolkning du gör.
Ha det bra :)
Magdalena sa…
Vad kul med en annorlunda syn på temat denna vecka, kanon fina bilder.

Ha en trevlig helg!
Gela sa…
Häftiga bilder du visar. Önskar dig en fin fin helg/Gela
Coola tjejer!!!

Ska också plantera tulpaner i helgen. Måste bara gräva klart en rabatt först haha.... Det blir många tulpaner :-))) Så spännande med alla dina rosor. Kommer bli toppen. Nu hoppas jag på att helgen inte blir kall, utan med bra trädgårdsväder - eller hur!!

Kram
Charlotte
Ruben sa…
Tuffa brudar!!

Trevlig helg!
/Ruben
Anonym sa…
Vilken fantastisk tolkning av temat, och den där bilden på dig och dina vänner är ju helt obetalbar! Skrattade högt när jag såg den!

Själv har jag inte haft tid att varken tolka teman eller blogga särskilt mycket den här veckan, som varit ovanligt tuff på jobbfronten.

Nu hoppas jag att helgen blir desto lugnare och ska göra allt jag kan för att hålla negativa tankar borta och odla min trädgård istället. Ösregn över Skåne dock, hoppas det är finare hos dig! Kram!
Merja sa…
Kul tolkning:)
Trevlig helg!
Ja orkidén är just en blomma som man kan tycka är både en skönhet och ett odjur.

Snygg bild på er tjejer.

Kram
Berit sa…
Coola tjejr på ett odjur, iallfall så låter den häftig:)
Ha det gott!!
Elin sa…
Häftiga bilder du hittat! Och orkideer har jag alltid tyckt vara lite läskiga...

Tack för tipset med stenarna, det ska jag testa nånstans för sten har jag gott om.

Trevlig helg!
Katarina sa…
Fyndigt och annorlunda!
Ha en skön söndag!

Populära inlägg