350 lökar...

...eller fler har kommit ner i jorden idag. Jag tappade räkningen efter ett tag. Jag började så systematiskt med ett nyinköpt lökjärn som gick sönder efter fem lökar. Efter en timme så grävde jag och stoppade ner lökar som i trans, var de har hamnat och hur de är grupperade vet ingen. Det blir spännande att se i vår om det blir kaos eller kanonfint.















 

På eftermiddagen kom F´s bästa kompis G och hans mamma D på besök. En underbar eftermiddag ute i trädgården med två små vildar som jagade upp grannkatten i eken och stod och ropade KA över hela bygden.


En fika ute, kanske den sista, med lokala bageriets kanelbullar. Kan det bli bättre?


Kommentarer

Louise sa…
Vilka supersköna bilder på barnen!! Och vilket lökjobb! Du är tydligen även en duktig fotograf...

kram louise
Lena sa…
Ny header? Trodde jag hamnat fel först..den var riktigt fin.
Tänker ofta att jag också ska göra ny, men känner mej lite begränsad med tanke på bloggens namn...

Vad spännande med alla lökar, ska bli roligt att se bilder fram i vår!

Ha en fin vecka!

Kramar till dej från mej
AnnCharlotte sa…
Härligar bilder. Vad kan vara roligare än att jaga grannens katt....
Oj så många lökar. Det blir spännande till våren :)
Ha det bra :)
Oj, 350 lökar det var många det! Förstår att du är helt slut, jag tyckte det var svårt att få det bra och organiserat med mina 60:)). Det kommer bli kanonfint hos dig till våren och då kommer det vara värt allt slit.
Snygg ny design på din sida!!
Härliga bilder på barnen.
Kram Maria
Oj, oj vilket jobb du gjort med alla dina lökar. Men fint kommer det bli.....Du har garanterat en blommande vår att se fram emot.

Jag måste också säga att ni verkar ha en alldeles ljuvlig veranda. Ser väldigt mysig ut...

Hälsar Åsa
Landbohaven sa…
Gode billeder.
Jeg har også købt blomsterløg i dag. De skal i jorden så snart det bliver tørvejr.
Tak for kigget.
Marina sa…
Käre värld så många lökar!

Härliga bilder på barnen.

Kram!
Anonym sa…
Jag petade också ner en massa lökar igår och när jag kom hem ikväll var det flera som var uppgrävda! Jag tror minsann att det är någon av katterna i grannskapet som blivit nyfiken på den härligt luckra jorden. Nu har jag lagt på tidningar. Min vårlöksrabatt ska inte användas som katt-dass!!

Populära inlägg