Muller, åska och äntligen lite regn!

När vi vaknade mullrade det rejält och sen satt regnet igång. Det kom inte mycket så det är bara att vattna på i trädgården. Varje dag händer det något. Imorse när jag gick min runda så hade vallmon slagit ut.


En liten vit malva och en liten vit näva hade också vågat sig fram.


Schersminens blommor doftar helt fantastiskt och hela dagen har små vindpuffar med doften nått min näsa när jag har stökat runt på tomten. Idag fick jag dessutom syn på våra första små vindruvor på Zilga.


Flädern är full med blommor och blomningen har precis startat. Jag har inte bestämt mig än om jag ska plocka dem och göra saft eller om jag ska låta dem vara. Alla dessa beslut... 


 Annars har vi haft en helt underbar trädgårdsdag med allmänt fix. Jag började bredda regnbågsrabatten och funderade hela tiden på vad jag håller på med. Arga snickaren skulle göra mos av mig om han hade ett trädgårdsprogram.

"Du är inte klar med de två verandarabatterna och ändå börjar du bredda regnbågsrabatten. Hur tänker du egentligen?" Ja, det är frågan!

Kommentarer

Marina sa…
Måste komma ihåg att plocka fläder.

Jag har också den där vita nävan och den vita myskmalvan. Vita blommor är tacksamma för de är så lättplacerade tycker jag.
Regn har vi inte fått här i dag men förra veckan fick vi ju en del.

Kram!
Hu! Tipsa inte om någon sådan trädgårdsTVidé. Eller? Här kan vi lyssna på åska och titta på moln, men de drar förbi utan att släppa en enda liten droppe!Det hjälper varken att hänga ut tvätt eller vattna landen.

Populära inlägg