Jobb, jobb, jobb!

Då var man tillbaka i ekorrehjulet... men jag gillar det! Även om jag saknar F som en tokig och möjligheten att bara vara ute hela dagarna. När jag kommer hem är trädgården som en oas. Det är inte klokt vad mycket som händer under dagarna. Flera rosor är på gång, stäppsalvia och lavendel. Kan inte komma ihåg att lavendeln har varit så här tidig någon gång.


Ledsen att jag visar så många bilder på Jättevallmon men den är verkligen mäktig och så vacker. Blommorna blommar bara några dagar och jag njuter varje sekund jag kan.


På vår veranda, som den här sommaren har ett tak, har vi burit ut köksbordet och stolarna. Soffan har stått där hela vintern. Det är underbart att bara vara på verandan. Planen är att bygga ett bord av rejäla brädor och hitta gamla pinnstolar. En vindruva är planterad för att klättra uppför en stolpe som håller upp taket. Min dröm är att få känslan av en veranda i Italien där man sitter och njuter av en härlig middag och trevligt sällskap.

Kommentarer

Marina sa…
Min lavendel är också tidig tycker jag.

Kram!
AnnCharlotte sa…
Vilken härligt möblerad veranda du har....
ha det bra ;)

Populära inlägg