Äntligen regn, men först, en sandlåda!

Vilken underbar helg vi har haft! I går fixade vi, målade lite på sista staketsnutten, gjorde iordning en sandlåda till F, skolade om solrosor och planterade ut gullskära. Behöver jag skriva att sandlådan, som hamnade under eken, blev en favorit.


 Misstänker att vi kommer att spendera en hel del tid här under eken! Idag vaknade vi till regn, regn, regn och det är så välkommet. Jag kände att det är sista chansen att höja rabatten innan sommaren så jag hoppade i skidbyxorna, de enda jag har som står mot regn, och satte igång. Mamma passade på att leka lite med min kamera så här kommer några bilder på mig i ruskregn.

Blött och lerigt var det och det var inte helt lätt att nå överallt. För att inte tala om alla rosor som skulle lyftas men nu är den här rabatten klar. Jag har en del av den andra verandarabatten kvar men den får vänta till hösten. Där finns inga höstanemoner och just nu ser man inte att det är en nivåskillnad, alla perenner har växt till sig och täcker hålen bra.

På baksidan blommar strandiris som har tagit sig in i trädgården på eget bevåg. Fråga mig inte varifrån hon kommer men välkommen är hon. Vad märkligt det är det där med växter. Man kämpar, rensar, tänker och flyttar om i rabatterna och på baksidan så skapar naturen sin egen vackra komposition.

Kommentarer

Byronesse sa…
Älskar din blogg och blir såå glad varje gång du gör nya inlägg och visar dina fantastiska bilder:-) Du inspirerar!
Hélena sa…
Tack, goa, rara du!
Lyckos F som fick sandlåda där det är skugga och lekbart hela dygnet!Och härligt för dig att få färdigt rabatten. Jag hade önskat mig 20 mm och det kom 19 hos oss så jag är också nöjd med helgen.
Javisst är det härligt när blommorna tar egna vägar och vill visa upp sig på ställen som man inte självt har tänkt på :-)
Jovisst var regnet välkommet, men här har det varit lite FÖR bra. Inte att tänka på att gå ut i skyfallet trots bra regnkläder...
Ha en fin dag!
Margot sa…
Förstår att sandlådan blev en favorit, ser så mysigt ut där under eken! Kul med fina blomster man får sådär på köpet:) Tufft att vara ute och jobba i regnet, men så härligt när jobbet är klart och rabatten är fin!!
Ha det gott!

Populära inlägg