Tid!

Tid är en märklig företeelse! Ibland går den fort och ibland långsamt, fast den egentligen går i samma hastighet hela tiden. Den här sommaren har rusat förbi och det känns som den precis har börjat. Imorgon ska jag tillbaka till jobbet.



Hemma blommar luktärtorna som jag sådde i våras. Inte trodde jag att de skulle blomma. Jag trodde de stod för mörkt och att jag planterade ut dom för sent. Tji fick jag, som tur är!


Efter att jag fotat en tjej i trädgården, i underkläder...grannarna jublade, så gick jag hem till F´s bästa kompis G. De har känt varandra sen de var tre och fyra månader gamla. G´s mamma och pappa är supermysiga och vi trivs så bra tillsammans. Deras trädgård är gudomligt vacker. Den ligger på en kulle och jag hittar alltid nya stilleben. 


Tänk att en stubbe märkt av tiden kan vara så vacker. Nu i augusti påminner deras trädgård om en tavla av Monet.




En annan underbar del av deras tomt är skogen som ligger ovanför huset och den odlade tomten. Skogen är full av blåbär och gissa om det var några blåa tungor efter det skogsbesöket. När man är liten kan det vara svårt att ta sig fram över stubb och sten. Då är det skönt att ha någon att hålla i handen.


Två små vänner! Tiden går fort, för två år sen låg de på filtar och lekte. Sommaren är inte slut men visst känns det lite som så när man ska börja jobba igen. Ser fram emot ett nytt läsår och allt vi vill göra. Ett nytt läsår, ett oskrivet blad! Augustikvällar är härliga med syrsor och värme. Jag ska försöka ta till vara på varenda en av dom.

Kommentarer

Byronesse sa…
Oj, vilken fantastisk trädgård de ser ut att ha! Älskar den nedersta trädgårdsbilden:-) och självklart bilden på de två vännerna...Sååå fina pojkar!

Kram/Em
Marina sa…
Härligt att ha en så fin trädgård som nära.

Jättefina bilder på barnen. Jag hittade ingen att fota idag så jag får göra nytt försök i morgon.

Kram
AnnaHelena sa…
Ja, jag håller med dig om ALLT.
Det är väldigt märkligt det där med tiden. I början av ledigheten känns det som att man har hur mycket tid som helst. I slutet som att den springer i från en...
Ungefär som i livet självt. Nog upplever man att tiden accelererar ju äldre man blir? Men - och det är ju det konstiga - det är ju inte så. En dag nu är lika lång som en dag när man var..sju. Konstigt det där...

Superfin trädgård. Lite Monet-lik, tycker jag också. Och underbart foto på småkillarna! (Och jag får flashbacks från småbarnstiden med mina tvillingkillar som ofta gick hand i hand. Å, varför måste tiden gå så himla fort!?!)

Kram // AH
Veronica sa…
Sommaren gick alldeles för fort i år. Säkert för att mycket tid gått åt till att vänta på sommaren !?
Hur som... den är verkligen inte slut ännu och augusti bjuder på mängder av "sommar" ! Verkligen en Monet-trädgård!

Ha en bra vecka trots att semestern är slut....
Ruben sa…
Fantastisk bild med stubben, man väntar bara på, att ett troll skall titta fram!

Ha det gott!
/Ruben
samson sa…
Fina bilder på en mycket fin trädgård
Nä inte är sommaren slut än ogräset kommer att växa mycket länge till
ha det så bra
maggan
Ohh vad vackert! Så klokt av dig att ta tillvara varenda vacker augustidag-kväll. Jag gillar verkligen augusti.
Blir lite nyfiken på den där trädgården faktiskt.
Allt gott
Annika
Nora sa…
Vilken härlig trädgård och vilka härliga killar!
Kram!
Anonym sa…
Så fint och klokt du skriver. Och vilken trädgård! Bilden av småkillarna är så fin så jag får en liten tår i ögat. <3

Lycka till med jobbstarten imorgon. Vi får hoppas på en varm och skön kväll efteråt, än finns tid för kvällsdopp och grillning :)

Kram!
Anonym sa…
Så fint och klokt du skriver. Och vilken trädgård! Bilden av småkillarna är så fin så jag får en liten tår i ögat. <3

Lycka till med jobbstarten imorgon. Vi får hoppas på en varm och skön kväll efteråt, än finns tid för kvällsdopp och grillning :)

Kram!
Ja, tänk vad det gått fort. Jag börjar i morgon jag med efter att ha varit hemma 4 veckor. Vackra foton på en vacker trädgård du visar.Söta pojkarna ser ut:-)

Kram
Vilka ljuvliga bilder!

Ha en finfin vecka,
Rebecca
Vilka fina trädgårdsbilder, och ja, jag håller med dig, det ser ut som tavlor!
Mina luktärter börjar blomma nu, så jag har det att se fram emot - dina är underbara!
Agneta kram
Åååå så fina dom är vännerna .Man blir varm i hjärtat när man ser på den bilden.Och den trädgården var mysig.MVH
M/S Design sa…
Goa vänner ser dom ut att vara och massa fina bilder på den vackra trädgården.
Ha de bra
Mariana
blompia sa…
Vackra bilder och ord som andas lite vemod men också tillförsikt!
Ha det fortsatt bra!
Pia
Hej Hélena !

Javisst är det både vemodigt att sommaren lider mot sitt slut och spännande med det oskrivna blad som ligger framför oss !!

Det är egentligen på hösten som det nya året börjar tycker jag ... det är då man börjar planera och kanske hitta nya aktiviteter eller projekt att se fram emot !

Ha det så gott !
Kram/Isa
Solstrimmor sa…
Underbara bilder... sötast är den på pojkarna:)

Ha det gott i din värld och njut av nuet!
Kram Eva-Mari
Margot sa…
Helt underbara bilder, vilken härlig trädgård! Bilden på de små vännerna är bara helt ljuvlig! För mig börjar jobbet imorgon och det känns som att sommaren gått alldeles för fort, det gäller att ta tillvara tiden så gott man kan!
Ha det gott!
Kram
Den där färgen på luktärten är ljuvlig, skulle passa i min trädgård, stoltserande bredvid djupröd stockros. Minns du något namn på sorten?
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gela sa…
Vilka fina bilder! Jag vägrar att sommaren är slut! Den har ju knappt börjat känns det som. En stor kram till dig/Gela
Elin sa…
Så nydelige smågutter! Og så likte jeg godt bildet med benken - den sto klar for en kaffepause.

Populära inlägg