Ja, det är våren!

Känslan av höst är så påtaglig! Jag jobbar för fullt, ute regnar det i omgångar och idag frös jag när jag gick utan jacka! Min vackra dahlia vecklar ut sig mer och mer och äntligen har det kommit en knopp på dagliljan.


Då när jag kommer hem efter en lång arbetsdag, huttrandes i min sommarklänning, ligger våren på köksbordet.


Visst är det fantastiskt med trädgårdsintresset. Det finns alltid något nytt att planera och se fram emot. Bilder om vårens tulpanrabatter dyker upp på näthinnan och nya drömmar sätter fart. Underbart! Ja, det är våren! Det är våren! Som ska komma igen, som en kär gammal vän!

Kommentarer

Inger sa…
Jag har faktiskt också börjat tänka på vilka lökar jag ska plantera till hösten... och vilka rosor jag ska plantera i höst eller till våren. Det tar aldrig slut tack och lov.
Kram
Jag satt just och tittade på vårlökar tidigare idag. Kändes helt ok faktiskt. Njuter av nuet men har ändå längtansfyllda blomsterplaner inför nästa vår.
Kram Åsa
Ruben sa…
Verkligt fin dahlia (och fint fotad)!

Ha det gott!
/Ruben
Margot sa…
Igår knappade jag iväg en stor beställning med vårlökar från Odla, härligt att kunna planera och se framåt, det kan bara bli bättre:)
Ha det gott!
Kram
Snygg dahlia! Inte riktigt samma väder här idag, jag har badat:)). Men visst är det kyla i vinden, ingen riktig värme.
Ha det gott.
Kram Maria
AnnaHelena sa…
Här regnade det hela natten och morgonen, men sedan slog det om på eftermiddagen och blev en underbart varm och solig dag och kväll!
Men trots det så har jag sensommar-känning, helt klart.
Jag har lovat mig själv att plantera så många tulpan-lökar jag bara orkar i höst! Och jag håller med: Trädgårdsintresset gör att jag alltid på något sätt har kontakt med sommaren. Det planeras och förbereds. Och det ligger ju en stor behållning i sånt också...

Kram // AH
Hihi... ja visst är det härligt!? Har också gjort en första beställning av vårlökar men det var redan i juni från Botanicus.
Ooohhh! Det ska bli sååå kul att träffa dig äntligen! Blir nästan lite nervös för att du ska komma. Du som har det så himla fint!!! Måste få komma och hälsa på dig sen också. Vi får boka en dag på lördag. Massa varma kramar!
Solstrimmor sa…
Vi trädgårdsälskare har alltid något att glädjas åt:)

Trevlig helg.
Kram Eva-Mari
Härligt när det kommer växtkataloger på posten.Jag har ju redan beställt en del lökar.Men inte från den katalogen.Men det blir nog lite därifrån med.MVH
Marina sa…
Ännu har jag semester men i natt hade vi bara 8 grader så visst går det mot höstigare tider.
Fint med lökposten! Jag har gjort anteckningar om att sätta fler krokusar.

Kram
samson sa…
Som trädgårdsmänniska lever man i nuet samtidigt som man planerar för ett år framåt
och det är det som är tjusningen med att vara en blomster tok
ha det så bra
maggan
M/S Design sa…
Mycket vacker utslagen!!
lökbeställningen är redan skickad!
Ha de bra
Mariana
Anonym sa…
Åh, jag fick också den där katalogen. Härligt att starta små tankar om våren redan nu! Känner mig lite lätt trädgårdstrött just nu efter allt vi gjort i år, men jag vet att när lökarna gror vaknar passionen med full kraft igen. Det är underbart att vara trädgårdsnörd!

Hoppas första veckan på jobbet varit ok. Här har den varit sådär, men men... Jag fokuserar på Tusen Trädgårdar istället! Kram Hanna
Ruben sa…
Kanske intressant läsning?
http://www.svartlista.se/index.php/shopping-butiker/varning-for-botaniska-varlden.html

Ha det gott!
/Ruben

Populära inlägg