Nu är hon på plats!

I dag kom hon, Zilga, äntligen i jorden. Jag köpte två i juni och en pryder sin plats vid verandastolpen. Den andra har fått vänta eftersom jag hade en pallkrage full med perenner precis på den platsen där hon skulle stå. Men ni vet hur det är. Det är inte bara att flytta ut dem i rabatten, utan ofta blir det en kejdereaktion. För att flytta växt A måste jag flytta växt B och för att flytta växt B behöver jag först höja rabatten... osv osv. Men nu, i dag kom hon så äntligen på plats.


Under söderfönstret ska hon få bo och förhoppningsvis klä in hela väggen med sina blad och klasar. Jag ska köpa in fler stockrosor och sätta runt ektunnan, som innehåller kryddväxter.


En liten klase har Zilgan fått fram trots att hon har stått i en liten kruka hela sommaren... Stackarn! Bladen är lite röda, misstänker att det har varit lite hett i den svarta krukan. Nu är det bara hålla tummarna för att hon trivs. Tanken på en Zilga mot väggen har funnits sen vi byggde huset. Lite roligt att äntligen få förverkliga den idén.

Kommentarer

Anonym sa…
Härligt med drömmar och idéer som förverkligas! Det kommer att bli så fint, och hon kommer säkert sätta igång att tokväxa nu när hon kommit i jorden. :) Kram Hanna
Margot sa…
Så fint det kommer att bli med Zilgan klättrande på väggen och så gott med vindruvor! Tänk att det redan finns en klase på den lilla plantan:)
Ha det gott!

Populära inlägg