Gula och persikofärgade rosor!

Ett stort planeringsjobb som jag har framför mig är att sätta ihop vilka rosor jag ska ha i min rabatt som ska gå från ljusgult till mörkaste rött. Jag har så svårt att bestämma mig. Det finns ju så många och de måste gå från ton till ton. Så idag när jag stökade runt på tomten kom jag på att jag skulle ju kunna sätta ihop alla bilder i ett collage och fundera på vilka som ska ingå. Jag har alltså hittat på ett nytt utmärkt skäl för att leka lite mer. Jag har börjat med den gula och persikofärgade delen i rabatten. Den delen viker sedan runt ett hörn och går in i rosa toner.

Två av rosorna har jag redan Crown Princess Magret och The Pilgrim. De andra står på önske/funderarlistan.

Har
Crown Princess Magret       The Pilgrim
Höjd 1.6                                      Höjd 1
Bredd 1.3                                   Bredd 0,9

Funderar på
St Alban             Teasing Georgia        Golden Cover       Grace         
Höjd 1.2               Höjd 1                            Höjd 0.7                   Höjd 0.8      
Bredd 1               Bredd 1                          Bredd 0.7                Bredd 0.8   
Comtes de Champange           Golden Celebration         Charles Darwin
Höjd 0.9                                          Höjd 1.2                               Höjd 1.2
Bredd 0.9                                       Bredd 1.2                            Bredd 1.2

Vilket kanonvertyg Picasa är! Jag har alltid arbetat i Photoshop Elements och Picasa vinner med hästlängder. Jag är i sjunde himlen! Om ni har någon av rosorna som finns på min funderarlista i er trädgård får ni gärna lämna en kommentar om vad ni tycker om den. Och apropå kommentarer, tack för alla hejar rop och komplimanger. Det värmer!

Kommentarer

Stina sa…
Kul projekt! Har tyvärr inga av dessa vackra rosor, så några tips kan jag inte komma med.... Jag har bara insett denna sommar att det kanske inte blir så snyggt att blanda kalla och varma nyanser av samma färg i en rabatt. Kollade tidigare inlägg också, vilket otroligt vackert hus (och trädgård) ni har!!!

Kram!
Stina
Anonym sa…
Men så snygga dina collage är! Jag ska hitta mig en stund och testa jag med! Har tyvärr ingen av de rosor du har listat. Är lite ros-ledsen just nu eftersom mina har drabbats av rost... :( Kram Hanna

Populära inlägg