Livets baksida!

Ibland önskar jag att livets baksida kunde vara lika vacker som baksidan på många blommor. Speciellt när solen lyser genom kronbladen.

Men tyvärr är det inte alltid så. Ibland är livet bara fruktansvärt orättvist, overkligt och elakt. Jag önskar att man kunde trycka på rew-knappen om bara för ett par sekunder så att det oundvikliga aldrig händer. Att det som förändrar hela livet för en familj aldrig hinner hända.

Jag har så oerhört svårt att acceptera att en väns lillebror har blivit påkörd på ett övergångsställe och omkommit. 33 år gammal! Hur kan det hända? Hur fult får livets baksida vara? Jag vet, det finns inga svar. Det är bara så och han är inte den första och han kommer, tyvärr, inte bli den sista. Men när det overkliga kommer nära, blir det overkliga verklighet och man inser att livet är inte rättvist. J var en urmysig kille som alltid hade ett leende i mungipan. Ett leende som nu har slocknat bara för att en person inte var tillräcklig uppmärksam i trafiken.

Kommentarer

Fy, så ruskigt. Det borde inte få hända, att så unga människor rycks bort. Alltid lika orättvist.

Kram, Karin
Anonym sa…
Så väldigt sorgligt och meningslöst! Stor kram till dig!
Beklagar. Det finns inga ord...
Tröstekram till dig!
Maria
AnnCharlotte sa…
Usch så trist och orättvist. Dö ska man göra när man levt färdigt...
Kramar.
Margot sa…
Så fruktansvärt tragiskt och sorgligt när sånt händer och så meningslöst. Vilken chock det måste vara för de närmaste.
Stor kram
Jamen så förfärligt, och det är så konstigt att livet verkar gå vidare som om inget hänt... ofattbart.

Tack för din rara kommentar, inte alls corny, jag känner likadant så fort jag ser något från andra bloggare. Vi är ju lite av en familj:-) Underbara bilder!

kramkram Hillevi
Marina sa…
Vad ska man säga, livet är orättvist och grymt ibland. Hoppas att de kvarvarande får stöd.

Kramar!

Populära inlägg