I got the power...

Idag när jag vaknade så kände jag att nu är det dags! Dags att ta itu med högen med rötter och jord. Solen sken, vinden var svag och jag var ladda. I höstas efter grävning med grävskopa hade vi en ganska rejäl hög med jord och rötter.


När tre, fyra timmar gått så var högen betydlig lägre och lägerelden brann härligt vårligt i blivande växthuset.


När sex till sju timmar gått så firade jag med en öl, för det är man rejält värd efter en heldag med eldning och grävning. Undrar så smått hur mina muskler mår i morgon men fantiserar om att gräva vidare med den blivande dammen och elda lite mer....


Vi får väl se vad som händer men just nu känner jag verkligen att... I got the power!

Kommentarer

Anonym sa…
Bra där! Sån himla förändring bara sen vi var där. :)
Kram hjärtat och kör hårt i morgon också (om du orkar)! ;)
Bra jobbat, undras hur många kilo du lyfte? Jord är tungt. Hoppas att dina armar och rygg gillade träningspasset.
Kramar
Luna Ek sa…
Vilken energi!!! Hoppas du var tränad för detta megagympass! Men så befriande att se resultatet.
Ha en bra dag idag med.
Kram luna
Johnna G sa…
Sicken kvinna! Bra jobbat och jag är mäkta imponerad, jord är sjukt tung. Grenar och rötter är dessutom ganska irriterande... ;-)

Hoppas kroppen inte tog allt för illa upp.
KRAM
Anonym sa…
Det behövs en redig kvinna som städar efter grävskopan! (Skopisten går hem och hela arbetet är ju kvar...)
Sa du växthus? :)
/ Teppi
Wow vilket jobb du har gjort.Hoppas du kommer att kunna ta dig ur sängen idag.Glöm inte att njuta av det fina vårvädret lite.
Kram.
Jenny sa…
Men nu har du kommit en bra bit på väg, heja heja!

/Jenny
Ruben sa…
Oj, vad stor markytan ser ut när den blev iordninggjord. Bra kämpat!!

Ha det gott!
/Ruben
AnnaHelena sa…
Yeah! :-)

Kram // AH
det ser ut som vi har tillbringat att göra samma tunga arbete idag. Fy så trött man blir, jag är glad att få åka hem till min mamma och bli serverad mat.

Kram Anna
Härligt jobbat, tjejen! :) Klart du ska ha en bärs! Är bara liiite avundsjuk på att ni får elda, det får vi inte här i Järfälla, pga risken för krypbränder i mossen! Ha en fortsatt glad påsk och hoppas att musklerna inte värker för mkt i morgon! :) Mia
ellan sa…
Heja dig! Sicket jobb du har gjort. Nu blir det praliner och vilande. :-)

/E
Anna-Maria sa…
Heja heja! Jo man känner i kroppen att säsongen är här!
Marina sa…
Sådana dagar är underbara tycker jag. Jobbigt är det men så nöjd man är sedan. Hoppas kroppen mår bra idag.

Kram
Vilket slit - och vilken skillnad! Det är så kul med före- och efterbilder, jag hoppas på fler framöver!
Kram
Elin
Vilket slit - och vilken skillnad! Det är så kul med före- och efterbilder, jag hoppas på fler framöver!
Kram
Elin
Vilket slit - och vilken skillnad! Det är så kul med före- och efterbilder, jag hoppas på fler framöver!
Kram
Elin
Marie sa…
Shit vilket jobb! Den högen var ju inte liten precis!

Populära inlägg