Det är inte mycket...

...som kan toppa en vårdag i trädgården. Idag åkte jag och F först till Järfälla för att reka inför en bröllopsfotografering. Sen åkte vi hem och röjde på baksidan...det behövdes! När vi tog in grävmaskinen i höstas så ställde vi allt som var på baksidan vid soffgruppen.


Före:
   

Efter:

 

Mina drivbänksfönster står kvar under taknocken i skydd för regn. De ska vara väggar till växthuset och jag hoppas jag kan göra klart dom jag ska använda i sommar. H har grävt vidare och visst händer det saker. Sakta men säkert, sakta men säkert!


Det är riktigt djupt och det ser man kanske bättre när jag står i botten och fotar F som står uppe på kanten. 





Efter röjningen tog jag en vårrunda. Spanade i rabatterna och fick se de flesta av mina gamla vänner på väg upp. Det är en så speciell känsla när man ser alla små plantor för första gången på våren. Som att återse en gammal vän! Jag har inte rensat än, väntar en vecka till!



Sen är jag helt enkelt stört kär i Lungörten. Som blått guld tidigt på våren! Det bästa av allt är att det är inte många dagar innan det blir ledigt igen, lång ledigt! Livet är underbart!



Kommentarer

Ruben sa…
Oj, du verkar ha kommit ner till "den svarta jorden" från 1000-talet. Du har väl anmält detta till Riksantikvarieämbetet?

Ha det gott!
/Ruben
Meta sa…
Det är allt bra härigt när man får röja upp all vinter och njuta av att det går att sitta ute i gen och bara mysa.
Ja det behövs lite djup om det skall bli en källare lycka till med projektet
Ha en fin Påskvecka
Kram Meta
Nora sa…
Oj, va det händer mycket hos er!
Lungört har inte jag i min trädgård, men kan förstå att du gillar dem, de är verkligen söta!
Kram!
HWIT BLOGG sa…
Ja det är dags att röja lite i min trädgård också!
Jättefina bilder du bjuder på...
Varm kram,
Titti
ellan sa…
Oj vad ni gräver och gräver. Är ni nära jordens mitt än? Börjar det bli varmt? Nä, skämt åsido. Hur djupt ska det egentligen bli?

Lungörten är jättefin. Skriver omgående upp det på min önskelista. :-)

Ha en fin vecka
Veronica sa…
Jag har för första gången blommande lungört i min trädgård och blev överraskad över de vackra rosa....
Snyggt!

Snygg blev din bak- framsida oxå och jag lovar att du kommer att sitta där och njuta av alla trilljoner tulpaner som blommar där snart... Och jag med ;)

Kramar
Jag är också kär i lungörten på våren, senare framåt sommaren svalnar relationen något.
Underbar slutbild! Lycka till med bröllopsfotograferingen och hoppas påskhelgen blir härlig.

/Anette
Heisann.... den som gleder seg til noe godt.... dette blir kjempefint til slutt! Bare å nyte prosessen også sjøl om det er ikke alltid like lett!
Jeg reiser bort påskedagene og har forhåndslagd innlegget mitt til Blommiga fredag her: http://viltogvakkert.blogspot.no/2014/04/blomstrende-fredag-svart.html
så hvis noen ønsker å titte inn til meg, er det bare å gjøre det. Sia er hjemme!
Ønsker dere alle en go´påske!
Dortesjs sa…
ser fint ud dejligt at röja i trädgård hav en fin påsk


http://fastersnyttehave.blogspot.dk/
Anonym sa…
Hеƴ There. I found your blog thhe usɑge of msn. That iss a really well written article.
I will make sure to bookmaгk it and come back to lear exra of yoսr helpful info.
Thanks for tҺe post. I'll certainly return.

my homepage; audio wall mount

Populära inlägg