Helt plötsligt!

Idag fortsatte jag med röjandet på baksidan. Det är helt underbart att äntligen få ordning på  det ställe på tomten som alltid har varit en skämshörna. Rabatterna har fått stå åt sidan även om det har kliat i fingrarna.  

På eftermiddagen tog jag mig en liten lov och blev glatt överraskad när jag såg att tulpanerna är på gång. För ett par dagar sen såg man knappt bladen!


Jag blir alltid lika förvånad, som världens största mirakel. Alla lökar jag satte i höstas är på gång.


Hyacinterna blir större och större...


Tror att den första tulpanen är Maja, en gul tulpan med frans

Knopparna på magnolian Merrill är sprickfärdiga. Snart blommar den för första gången i vår trädgård


Hur underbart är det inte just nu! Helt fantastiskt ljuvligt och i morgon blir det ännu en härlig dag i trädgården.

Kommentarer

Bra att du grävde vidare idag, det är först på dag två som träningsvärken sätter in;) Härligt att se att du får ha en del växter ifred. Ska bli spännande att följa när allt slår ut!
Fortsatt härlig helg!
Charlotta sa…
En härlig dag i trädgården och härliga bilder fick du med dig in. Som vanligt! Du visar alltid så vackra bilder från din trädgård.

Ha en fin fortsättning på påsken!
Nora sa…
Visst är det underbart nu!
Kram!
Lisa sa…
Åh vilka härligt krispiga bilder Hélena ! Saknar verkligen att inte kunna sätta tulpanlökar...men har gett upp för rådjurens skull.
Rejält dagsverke såg jag att du utfört häromdagen också...hoppas kroppen inte protesterat allt för vilt ;-) Härligt att börja förverkliga sånt man planerat.
Fortsatt skön vår önskar jag dig. Kram från Lisa/Lisas trädgård
Veronica sa…
Bra jobbat i helgen Hélena, det är precis detta man ska ha påskhelgen till!
Det hade jag oxå tänkt men så åkte vi på "Den spanska magsjukan" som K hade med sig hem ifrån träningslägret i Barca.
Totalt utslagen i 24 timmar. Men nu har jag förhoppning om denna dag :)

Kram

Jenny sa…
En fantastisk helg har det varit, och vi hoppas det här vädret fortsätter!

/Jenny
Ninnis sa…
Har även uppe i Piteå njutit av sol och jord under naglarna denna påsk....Så härligt...=)

Kram Ninni
Vilken underbar helg vi har! Underbart att dona med ditt och datt därute. Upptäcka vad som händer, se där, se här! Härligt!
Allt gott!
/Katarina
Anonym sa…
Verkar somom våren och värmen verkligen kommit till Sverige över helgen. Här i Spanien är det verkligen grönt och blommigt.
Marina sa…
Verkligen hur mycket som helst på gång i trädgården och naturen nu. SÅ underbart!

Kram

Populära inlägg