Flitig som en myra...

...är något som jag behöver bli nu i vår om jag ska hinna bli klar med allt jag vill göra! Rensa helvetesön och lägga singel, göra en damm med vattenfall, göra grunden för växthuset, lägga singel längs östra sidan och börja lägga grunden för jordkällaren. Behöver jag skriva mer? Nej, jag tror inte det!




I'm busy, busy, busy
Doing nothin' at all
I'm stressin' over nothing
Don't bother to call
I'm busy, busy, busy
Doing nothin' at all
Don't bother to call

I'm doing nothin' at all

Tycker om låten men inser att den stämmer inte alls på mig. Önskar att alla jag känner kommer ringer och anmäler sig med spadar :-) Flitig som en myra och jobba på, göra listor och beta av dom det är min melodi när jag har mycket som behöver göras. Inte så blommigt den här fredagen men vad ska man göra när man vill förändra hela baksidan...


Nästa fredag är temat....tålamod!



Kommentarer

Ninnis sa…
Oj....du har att göra....vilken tur att vi trädgårdsnördar njuter samtidigt av det vi gör i trädgården ....annars har nog din lista knäckt dig....=)

Trevlig helg !

Kram Ninni
Känner igen mig så väl... Man får ta en sak i taget, annars känns det oöverstigligt. Hoppas att det blir en fin vår med mycket trädgårdstid för dig, så att du kommer en bit på vägen - håller tummarna! Och glöm inte före-bilderna, det är jag ibland dålig på!
Kram
Elin
Eva Linnea sa…
Vi är inne på samma tema du och jag - flitig som en myra. Man behöver aldrig vara sysslolös när man är trädgårdare, vare sig man odlar så´nt som ska ätas eller så´nt som ska skådas.
Kram och trevlig helg från Eva Linnea
En trevlig tanke - den där om arbetsbyte :) Och jag skulle också behöva göra det när jag blir av med gipset..

Ha en fin helg! Carina
ellan sa…
Ska bli kul att följa dina projekt!
Ha en fin helg
/Ellinor
Villrose sa…
Ja, da er det bare å komme i gang...
katerchen sa…
Bauarbeiten-Neugestaltung..
viel Arbeit

einen LG vom katerchen der ein schönes Wochenende wünscht
Du har en hel del att göra det ser jag på din lista.Men sätt dig ner ibland och njut av det du gjort.
Kramar.
Ruben sa…
Ja, det var onekligen en hel del på programmet! Men jag är övertygad att du klarar det.

Ha det gott!
/Ruben
Rose sa…
......viel Erfolg ! lg Rose
Det var en hel del och du verkar så flitig så det blir säkert gjort alltihop! För mig var det en femårs-plan!

Ha det gott
/Anette
Annika sa…
Du har stora projekt framför dig. Tänk så fint det kommer att bli! Det ska bli spännande att se när arbetet framskrider. Och även om du njuter av fliten så kom ihåg att "Doing nothin' at all" är viktigt också! :)

Trevlig helg!
Annika
Nej du behöver inte skriva mer, my god vad du har mycket att göra! Skall bli roligt att få hänga med på dina projekt så här över datorn!

Kram Gunilla
Heja dig! En lång lista, men säsongen har ju precis börjat:) Och det man inte hinner nu springer oftast inte ifrån en utan finns kvar nr man har lust och tid.
Ha en fin helg
Kram Maria
Stundom en flitig myra, men ofta inte. I trädgården blir det som det blir. Dock lusten och glädjen att göra finns där och lockar upp mig från stolen. Plötsligt står jag där med en spade i handen. Kan liksom inte låta bli =oP
Allt gott!
/Katarina
AnnA sa…
Hej!
Lite planer får man allt ha, och om det sedan blir som man har tänkt sig är en annan femma!
Ha en skön helg!
hälsn
AnnA
Nora sa…
Vi "sitter i samma båt" du och jag :-)
Skall bli spännande att följa alla era projekt!
Kram!
Maribel sa…
Du kommer att ha fullt upp, men du kan spara något till nästa säsong. Ha det gott/Marika
Oj så mycket du ska göra. Fast det är kul med projekt även om det tar lite tid ibland. Nästa fredag ska jag försöka vara med. Kraaam Pia
Oj, vilket arbete du har framför dig! Men om jag känner dig rätt så kommer det bli kanonfint./ Kram Titti
Veronica sa…
Jaa,du!
Såå lika vi är du och jag!

Kanske ska jag ta en halvdag med dig och din helvetes-ö i påsk? Är du hemma skärtorsdag?

Den vita vackra är inte flyttbar ännu såg jag utan den får vänta nån vecka ;)

Kram

Veronica sa…
Jaa,du!
Såå lika vi är du och jag!

Kanske ska jag ta en halvdag med dig och din helvetes-ö i påsk? Är du hemma skärtorsdag?

Den vita vackra är inte flyttbar ännu såg jag utan den får vänta nån vecka ;)

Kram

Och så är du flitig med att hålla i denna fredagsutmaning också. Tack för det :)
Anonym sa…
Kika gärna in på min trädgårdsblogg www.facebook.com/naturliganord

Populära inlägg