Vad fort det går!

Tänk vad trädgården förändras på ett par månader. Första bilden togs i slutet av augusti och nästa bild igår, två månader senare. 


Tiden rusar fram och nu är vi i november. En månad som jag gillar. Det blir kallare och man får börja förbereda allt adventsmys. En månad går fort och snart får vi hänga upp stjärnor i fönstret. Lycka! Grusgården igår:


Och grusgården för tre veckor sedan:


 I helgen skulle jag iväg på fotokurs men fotografen tyckte att vi skulle ta den en annan helg eftersom det ska bli ihållande regn hela lördagen. Som den positiva person jag är tänker jag bara, men så bra då hinner jag få alla tulpanlökar i jorden. Nu ska vi åka på kursen i slutet av januari istället. Alltid roligt att se fram mot något kul i januari när det mesta känns grått. 

Kommentarer

Anita sa…
En väldig skillnad mellan augusti och nu. Och båda bilderna och årstiderna har sin charm. Såg i ett annat inlägg att du börjat så smått med ditt adventsmys.

Advent är en härlig tid med alla ljus och stjärnor. Jag längtar efter att göra i ordning uterummet till advent med adventsjulgran och rödvitrutiga överdrag över sittgruppens dynor. Och jag håller på att driva upp amaryllis som jag hoppas ska blomma till jul.

Ha nu en riktigt mysig första novemberkväll!
Anita
Törnrosa sa…
Hua, redan november. Men lika bra att det går undan lite nu så att det snart blir vår igen. Och du kan ta en ny fin bild på din fina trädgård.
Hej hopp!
Lena sa…
November, den bästa av höstmånader!
Maken fyller år (fest!) och advent står för dörren. Det kan inte vara bättre!

Kramar
Vi tänker lika idag! Sån skillnad på några veckor - helt otroligt vad naturen/trädgården kan förvandlas raskt när det blir kallt.

Kram
Tröttnar aldrig på bilder som tas då - och nu. Förstår inte riktigt vad som är så fascinerande, men det är det. :-)
Marina sa…
Stor skillnad! Jag undrar vilka förändringar vår dotter kommer märka på naturen när hon kommer hem på lördag. Det har ändå hänt en del med första frosten, fallna löv mm på bortåt tre veckor.

Ja, då får du se fram emot kursen efter jul istället. Tänk om de tär underbar nysnö, sådär som i ett sagolandskap. Vackert!

Kramar
Roligt att få se samma plats vid olika årstider. Vad bra att du gillar november:)). Jag känner väl mest att få den överstökad så vi kommer närmre våren:)).
Då har du fotokursen att se fram emot:)).
Ha det gott.
Kram Maria
Håller med Bettina, då och nu bilder - me like!!
Här förändrades det över en natt - hokus pokus liksom.
Fast jag har skördat rädisor idag.
Havtorn måste du ha så att du kan göra dina egna vitaminpiller.
Ha en skön helg
Annika
Åse sa…
Vilka härliga då och nu bilder, naturens skiftningar är vackra var och på sitt vis !
Vivishagerom sa…
Ja, det går veldig fort. Trøsten må være at det går like fort til våren og blomstring igjen!

Ha en fin kveld! Klem
Veronica sa…
Det är som hela trädgården tappar andan över en natt när frosten tagit den... Verkligen stor skillnad!
Jag längtar oxå till julpyntet... konstigt nog blir jag värre med åren :)
Hade önskat så att ha en liten att kunna pyssla med.... Väntar hysteriskt på barnbarnen som inte vill komma... Ha det gott och vi "hörs" antagligen i morrn!

Kram

Linda sa…
Haha, la märke till att fågeln vid fågelbadet verkar ha dött... Kommer den att vakna igen till våren, som växterna? ;-)

Populära inlägg