Grå, gråare och gråast!

Hemma idag också! Gick ut för att hämta posten, tog med mig kameran. Luktärtorna har blivit en sörja, gröna fortfarande, men det är inte mer än så. Den tillfälliga ställningen och portalen ska rivas och luktärtorna ska få vara någon annanstans nästa år. 


Utsikten på väg till brevlådan, allt ser grått ut och brunt ut på andra sidan.


För mindre än en månad sen var utsikten begränsad av alla träd.


Grått och brunt är färger i november. Det regnar lite lätt och jag känner mig så där lagom munter när jag får syn på innehållet i brevlådan.


Perfekt med lite vinterstöksmys och trädgårdsläsning!

Kommentarer

Laila sa…
Brevlådasväng med sjöutsikt! Inte dåligt! Förstår att den där nya superkameran hänger med överallt nu. Bilderna blir verkligen fina - men det hänger ju lite på fotografen också! Hoppas den lille kryar på sig!
Kram
Så vackert du bor!! Så skulle jag med vilja ha det vid min brevlåda:)).
Inte roligt med svinkoppor, hoppas han kryar på sig.
Här åkte William på en magåkomma, inte kul det heller. Och vi är hemma lite extra för säkerhets skull.
Ha en fin kväll.
Så kör vi drömmar i morgon:)).
Kram Maria
Lena sa…
Här är nästan allt brunt och grått, bara kärleksörten lyser upp.

Nu var det ett tag sedan jag kunde fotografera något under veckorna, jag har försökt samla på mej bilder under helgerna. På söndag ska jag på den efterlängtade fotokursen, hoppas den gör mej till en hyfsad hobbyfotograf i alla fall!

Kramar
Anita sa…
Hade precis samma innehåll i min brevlåda när jag kom hem för en stund sedan :)

Och vilken vacker utsikt att njuta av året om.
Elin sa…
Fint for en måned siden, med alle de flotte plantene. Og fint nå, med utsikt over vannet. Stor forandring på kort tid!
Kos deg med hagebladet:)
Så vackert med en sjö nära! Det kan jag verkligen sakna som jag bor nu. Men en liten damm kanske (eh, projekt 345 på listan ungefär)...
Kul att se samma bild olika dagar ,trädgårdstidningar är alltid intressant ,kram Nette
Eva Linnea sa…
Man blir alltid så GLAD när man hittar AoT i brevlådan!
Kram från Eva Linnea
Japp, där var dom löven väck, men det är vackert nu också men sjön! Eller är det en älv....Luktärtorna har sedan länge kollapsat här!
Agneta kram
Veronica sa…
Visst verkar den komma de dagar man behöver det mest? Jag tyckte dagen idag var mindre bra.. kände mej verkligen sur och less...och så fanns den där! Jag klädde på mig jacka gick ut i vinterträdgården, tände ljusen och njöt av samma tidning i en timme :)

Kram

PS idag har jag rekommenderat dina tjänster till en kollega som letar bröllopsfotograf. Hoppas ok DS
Lotta sa…
Du har ju ändå många färgklickar kvar i din trädgård, här har verkligen varit gråare än grått i dag så jag håller med om att tidningen förgyller kvällen!
Kram Lotta
Den turkosgröna stolen är helt underbar. Vilken fin utsikt. Inte ett dugg grått tycker jag.Har också varit hemma och tidningen blev pricken över i:et. Kraaaam Pia
Ulrika sa…
Vilken skillnad i bilder men ändå så vackra båda 2. Då får man hoppas det kommer någon tidning i brevlådan imorgon för idag var där ingen post!

Kram Ulrika
Marina sa…
Var den tidningen bra? Jag blir ofta så besviken på tidningar. De innehåller en massa reklam och för lite "matnyttigt". Köpte Allers Julmagasin (tror jag den heter) och där fanns en del kul men mest för den som kan sticka. Jag kan bara virka. Eller jag kan ju sticka egetnligen men inte så att det blir bra om jag ska göra något lite större.

Många kramar till dig!
Vivishagerom sa…
Du verden for en flott utsikt du har!
Godt vi har hageblader og god inspirasjon til innsysler nå!

Klem Vivi
Det gör väl inget med lite mer vattenyta att titta på? Och ljus på andra sidan när det mörknar...fint:)

Populära inlägg