Kall dag i november!

Svisch sa det så har flera dagar gått och jag har knappt hunnit gå in på bloggen. Tänk att det blir så ibland att det tjorvar ihop sig något alldeles tokigt och man hinner ingenting annat än det mest nödvändiga. Idag är jag hemma med F som är sjuk och då hinner jag surfa desto mer. 


Dessutom hann jag med en snabbrunda med kameran för att fånga den kalla dagen och för att få fingra lite med min nya kärlek. Det är inte klokt vad jag gillar min nya kamera och objektiv.



 I rabatterna är det mesta brunt nu och solen når nästan inte in på tomten. Ungefär en halvtimme fick vi idag och då var det inte läge att ge sig ut, F behövde mig. Snart kommer hela tomten ligga i mörker även om solen skiner, då orkar den inte över bergsknallen som ligger bakom huset.



På trappen är också färgerna förändrats. För ett par veckor sen var det gult och fullt med härliga höstfärger. Nu är det mest brunt men bärljungen ser likadan ut fortfarande och den lilla färgklicken ger så mycket. Det kliar i fingrarna att pyssla men kanske att F är piggare imorgon och att vi tillsammans kan fixa lite.

Kommentarer

Även här har vi en kall och blåsig dag.Och tydligen har vi lika när det gäller sol i trädgården.För snart orkar inte solen upp över bergets kant här heller.Tråkigt men inte mycket att göra åt.Desto härligare sedan när solen återvänder.Hoppas F kryar på sig.MVH
Nora sa…
Stackars F, hoppas han kryar på sig snart.
Kallt och blåsigt som attan här idag också så det blev en innedag med frösådder i stället....inte dumt det heller:-)
Kram!
Ja det är nordan som tar i... Vacker bild den sista man hisnar.. Kraaam Pia
En frostig morgon här, traktorerna grusade gångbanorna. Men nu vräker regnet ner.
Vackra bilder, vad roligt att du gillar din kamera. Det syns:)).
Hoppas F kryar på sig! Jag är också hemma med sjuk son.
Ha det gott.
Kram Maria
Byronesse sa…
Åh, stackar F! Inte kul att vara sjuk. Kanske lite gott för dig ändå att få vara på hemmaplan även om du har jobbet med dig. Man kan ju alltid ta de där små energigivande pauserna på ett annat sätt hemma:-)

Kramar och krya på er!
Em
Marina sa…
Jättefina bilder! Jag skulle också gärna ha lite tid att gå ut med kameran i dagsljus men det är ju den mörka tiden nu.
Hoppas F mår bra snart igen.

Kramar
Inger sa…
Fina bilder med din proffskamera. Måndag till fredag är det mest bara jobb tyvärr.
Kram
Snyggt med det korta skärpedjupet! Jag har fortfarande lite höstfärger kvar vilket piggar upp så här i novemberrusket. Man får vara glad åt Det lilla.

Kram
Veronica sa…
Vad trist med en sjuk lite kille :( Men en liten fördel att du fick se trädgården i lite solljus iaf :)

Kram
Lotta sa…
Verkligen finfina bilder, förstår verkligen din lycka över kamran! Trodde det skulle bli en fin dag för foto men det blev inte en enda bild idag....
Ha de så gott.
Kram Lotta
M/S Design sa…
Första fotot mycket fint!!
Mariana
Anna-Maria sa…
Du kommer att få mycket kul med den kameran!
Vivishagerom sa…
Flotte bilder! Her har kuldegradene gått over til varmegrader igjen, så noe vinter blir det liksom ikke!

Håper på litt frost og snø snart, for da blir det så lyst og fint!

Klem
Vilka vackra bilder du tagit. Rena drömmen. Lycka till med nya kameran. Kan verkligen förså att du är glad.

Hälsningar
Kristina
Anonym sa…
Jag vill också ha en ny kamera om man kan ta så där fina bilder med den.
It's fun exploring with a new camera. At this time of year, when the sun is so low in the sky, I find it harder to take photos.
Grattis till nya kameran!! Kan tänka att det blir lite något annat med den nya:-) kram Sophia
Åse sa…
Härliga bilder , kul att trixa med ny kamera ! Ha en fin kväll.
Anita sa…
Förstår att du tycker om din nya kärlek. Jag bara älskar den nedersta bilden. Så himla vackert komponerad!

Populära inlägg