Trött men nöjd!

Idag har jag inte gjort mycket. Vi kom iväg på vår heldag och det var verkligen så mysigt. När vi kom hem visade det sig att F blivit dålig igen men mamma och pappa fixade det. En hel söndag har gått och det jag har gjort är att slappa på soffan med F, drömma växthus drömmar, surfat på blocket och letat gamla fönster och dörrar, gått ut och mätt lite för att skissa på hur det kan komma att se ut.


Ute är det inte mycket som förgyller trädgården men äppelträden har fortfarande bladen kvar. 


Och brunnävans mönster är riktigt dekorativa.

För er som är nyfikna kommer här svaren på ledtrådarna. 


  • Egenkär med förhoppning om julstämning - Julbrunch på Fåfängan
  • Söt som socker? - Filmen Searching for Sugerman, otroligt bra film se den!
  • En hybrid där du kan känna dig hemma -Middag på Pubologi, blandning mellan pub och restaurang
  • Kan inte minnas när vi gjorde det senast! - Vi gick på bio och det måste vara minst 5 år sen 
  • Död eller levande? - Syftas på filmen Searching for Sugerman
  • Nio To Do - Meny Todo på Pubologi innehåller nio rätter 
  • En dejt med Prinsessan! - Filmen gick på Victoria
  • En gammal goding väcks till liv... - Spökvandring i Gamla Stan
  • Ett möte med Paris, Spanien, USA och Japan - Utställning med Christer Strömholm på Fotografiska
  • Kommentarer

    Nora sa…
    Skall bli så spännande att se vilken sorts växthus det blir till sist.
    Vilken härlig dag ni verkar ha haft....och kluriga ledtrådar:-)
    Kram!
    Vilken mysig dag ni haft! De behövs stunder av tvåsamhet ibland:)). Roliga ledtrådar.
    Hoppas F kryar på sig.
    Ha det gott.
    Kram Maria
    Lena sa…
    Puboligi är ett ställe jag aldrig hört talas om! Tyckte ni om det?

    Synd om F som är sjuk, hoppas han är på bättringsvägen nu.

    Kramar
    Marina sa…
    Tack för svaren! Jag hade inte något rätt, inte ens i närheten. Hoppas ni hade det riktigt bra.
    Trist att F blivit sämre men nu får vi hoppas att det går på rätt håll.

    Nä, ute är det inte så mycket som förgyller. Jag var ute nu i kväll för att ta bilder på Lugnet när ljusslingan var tänd (lite tidigt jag vet men prova är ok). Det gick inte alls.

    Kram till dig
    :-D Låter som en ljuvlig helg!
    Vad mysigt ni har haft. Kram
    NOLL rätt!!! Hade mannen några rätt?
    Leena sa…
    Så rolig utflykt och dag! Vilken härlig idé och det hela var bara så bra! Viktigt med lite spänning och överraskningar i vardagen! Jag tror ni har det bra, ni två!
    Tack o tack men jag förstår nog inte. Jag har mina bilder under BILDER . jag använder inte picasa webbalbum eller gör alla det. ....

    Kram
    Heisann! Dette må bare bli en super gave!
    Gillade "ledtrådarna" - men hade aldrig kunnat gissa rätt!
    Byronesse sa…
    Helt underbart min allra finaste vän! Oj, vad ni var värda en sådan dag tillsammans! Det låter fantastiskt och jag får stor lust att planka idén...;-)

    Kramar/Em
    Ulrika sa…
    Så trevligt ni verkar ha haft det! Är det växthus på gång hos er nu? Tror inte ni kommer att ångra er!

    Kram ulrika
    Veronica sa…
    Hoppas ni hade en superhärlig dag :)

    kram
    Kul med växthusplaner! Er dag låter trevlig och innehållsrik. Kul att ni såg Christer Strömholm, hann slinka in där när jag var uppe förra veckan, hans bilder har en himla kraft tycker jag. Roligt att se. kram Sophia
    Anita sa…
    Gillar dina ledtrådar och det verkar varit en mysig dag/kväll. Blev väldigt förtjust i brunnävans blad. Naturen skapar riktiga konstverk med enkla medel.

    Populära inlägg