Blommig fredag - Ljusglimtar

Idag när jag gick från jobbet funderade jag på vad jag skulle skriva om den här fredagen när temat var ljusglimtar. Jag hade en tanke på någon gång under veckan fota ljus och få till en bild som skulle fungera. Men som det blir ibland så har vädret inte varit till min fördel och någon bild har jag inte tagit.

Svaret kom när jag klev innanför dörren och hittade ett brev till mig.


Brevet var från Veronica med bloggen Sanda Cottage och innehöll fröer till en underbar klematis som heter något så vackert som Love Child!



En vacker ljusgul klematis med lila prickar. Enligt info från nätet så ska den vara lättodlad, trivas i sol/halvskugga, blomma från juni-augusti och passa bra till splajéer och staket. Känns som en klockren växt till min ljusgula del av regnbågsrabatten.


Fröställningarna är jättevackra och det ska bli otroligt spännande att se om jag lyckas fröså denna skönhet. 


Trädgårdsbloggvärlden är verkligen en ljusglimt. Så otroligt många underbara och trevliga människor som jag möter både på nätet och i verkliga livet. Tack för all inspiration och värme.



Nästa veckas tema i Blommig fredag är - Ett tips!

Kommentarer

Inger sa…
Delar din glädje, ett likadant brev kom till mig idag. Bloggvärlden har många ljusglimtar.
Kram
Visst är Blogglandia en riktigt stor ljusglimt i tillvaron.

Kram
Ingmarie We sa…
Fin clematis! Lycka till med sådden. Den liknar Magnus Johnsons 'Pointy'!
Berit sa…
Ja ett kuvert med frön kan verkligen
lysa upp tillvaron. Håller med dig om att blogglandia är en enorm källa av ljusglimtar.
Ha en underbar helg!!
Helena sa…
Ja bloggare kan då verkligen lysa upp ens tillvaro :-) Jag fick oxå fröna idag.Vi får se hur vi lyckas med dem.
KRAM från mig!
Marit sa…
Så nydelig clematis! Den var virkelig et lysglimt :-)
Marit sa…
Jeg fikk gjort en feil. Kan du få gjort om på det? Jeg kopierte feil adresse til din i steden for min blogg :-)
Lisa sa…
Ja bloggvänner hör definitivt till ljusglimtarna i livet:-) Så fin den är, lycka till med sådden !Du får ha med den på visionboarden så lyckas det säkert ;-) Ha en fin helg
Lisa/Lisas trädgård
Veronica sa…
Japp! Lycka till! Dock "rodnar" jag lite för att bli länkad i Blooming Friday :) Jag ska så min i morgon efter Helenas instruktioner och hoppas, hoppas...... Skulle göra sig perfekt bakom vinterträdgården i skuggan mot det vita huset.

Men visst är bloggvärlden rolig och häftig.... på tisdag ska jag åka till Göteborg och förhoppningsvis träffa Anja C Hill igen och vi hade aldrig träffats om det inte vore för bloggen :)

Kramar
Ninnis sa…
Vilken glädje och ljusglimt...=)
Trevlig helg !

Kram Ninni
Gunilla sa…
Jag tror det är många som fått brev från Blogglandia denna gång.;o)

Ha en trevlig helg
Anette sa…
Lycka till med sådden av din nya klematis. Den lovar gott!
/Anette
Cika sa…
Sådan post lyser verkligen upp!
Trevlig helg!
/Cika
Leena sa…
Vilken trevlig överraskning, och så vacker klematis! Och du har så rätt - bloggare är en ljusglimt varje dag!
Ha en skön helg!
Anita sa…
Håller med till 100%. Alla härliga trädgårdsbloggar och bekantskaper man får via dom är riktiga ljusglimtar. Och ditt kuvert var verkligen en ljusglimt för vilken vacker klematis.

Önskar dig en fin helg!

Kram
Hans sa…
Hej Helena, visst är bloggvärlden en riktig ljusglimt och din fina blogg glimmar riktigt mycket.
Trevlig helg.
Härligt med små paket och överraskningar på posten:)).
Lycka till med sådden av den fina klematisen.
Ha en fin fredag.
Kram Maria
Brev med fröer är verkligen en ljusglimt i den grå vardagen.

Ha det gott, Kerstin
Eva Linnea sa…
Ger en liten ljusglimt om vad vi har att vänta på efter advent och jul. Verkar ju vara en klematis "mitt-i-prick"!
En jätteskön helg önskar Eva Linnea
Magdalena sa…
Vilken fin clematis hoppas Love childe ska vare en stor ljusglimt i din trädgård.
För mig är den största ljusglimten när ni alla skriver några rader hos mig. Så nu har min energi sakta börjat att komma tillbaka.

Tack ha en trevlig helg!
Den var vacker.Bra ljusglimt att möttas av ett trevligt brev när man kommer hem.MVH
Anette sa…
Vilken liten skönhet. Gillar den blekgula färgen. /Anette
Lycka till med det ursöta "kärleksbarnet"!

Har följt din blogg ett tag och idag tänkte jag vara med i Blommig Fredag för första gången.
Tack för all inspiration du ger...

Kram Tamara
Katarina sa…
Den är riktigt söt med ett ljuvligt namn!
Trevlig helg!
Lotta sa…
En utomordentligt bra ljusglimt måste jag säga, och det är verkligen kul när det dimper ner små brev med frön från bloggvännerna!
Ha en go´helg.
Kram Lotta
Unknown sa…
Åh, tänk, ett sådan fin ljusglimt fick jag också i veckan! Ska bli sååå spännande att så dessa små kärleksbarn:)
Kram!
AnnA sa…
Åh så fin Clematis! Lycka till med sådden & Trevlig Helg!
hälsn
AnnA
Lantloppan sa…
Det är så kul med fröer på posten, rena julafton :-) Fin ljusglimt.
Ha en bra helg!
/Liv
Vilken vacker clematis, lycka till med den! Extra kul med växter som man får på detta eller annat sätt av vänner.
Trevlig helg!
Lycka till med sådden! Jag har lagt till min blogg till "Blommig fredag", hoppas att det var ok!

Ha det fint//Laila
Ulrika sa…
Kul med brev från trädgårdsvänner! Hoppas du lyckas med sådden, snygg blomma och fröställning på den klematisen!

Kram Ulrika
Vilken skönhet. Lycka till med sådden .

Kram
Mia sa…
Vilken vacker ljusglimt att få i posten, snygg clematis, ser ut som solen själv :)
Vilken snygging! :) Oh, ja! Visst är blogglandia fantastiskt. Utan den hade jag ju aldrig fått träffa härliga dig!
Kraaaam!
Vilken härlig ljusglimt du fick! Hoppas att avkommorna liknar mamman! :) Underbart med bloggvänner! Hann tyvärr inte med att posta förra fredagen, men ska försöka ta igen allt denna helg! Ha en skön helg! :) Mia
carinaon sa…
Vilket vackert namn på en vacker Klematis. Förstår att det lyser upp din dag.
Trevlig helg,
Carina
Jag fick ett likadant kuvert i veckan, och blev så oerhört glad! Och precis som du beskriver värmer alla fina kommentarer och den trevliga andan som är i trädgårdsbloggarna. Du är verkligen en spridare av mänsklig värme, en ljusglimt själv!
Gela sa…
Visst är det härligt här ute i bloggvärlden. Jag har saknat den under den senaste veckan när modemet krachat. Ha en helt underbar fredag kväll/Gela
Jag håller med och delar din glädje, bloggvärden öppnar många ljusglimtar och det är så spännade.
Ha en skön helg
Vivian
Monica sa…
Fantastisk post du fått, med en riktig snygging dessutom! Jag kan bara skriva under på att bloggvärlden ger en många ljusglimtar hela tiden :)
Tjingeling
Odlarlust sa…
Vad roligt med så fina frön på posten :-)
Visst spritter det till i hjärtat när man har nya frön att så och förhoppningsvis en ny växt att plantera ut så småningom. En riktig ljusglimt!
Ha det gott!
Kram
Ja, att få ett sådant trevligt brev från en bloggvän gör så att vardagen får sina små härliga ljusglimtar.

Trevlig helg!
Viktkamp sa…
härliga blommor =)
Luna Ek sa…
Så kul och praktiskt att du också fick uppslag till bloggen när du kom hem. Lycka till!
Solstrimmor sa…
Visst är det en glädje att ha bloggvänner! Lycka till med fröna till denna fina klematis!

Ha en god och glad vecka!
Kram Eva-Mari
Hej ! Jag har gett dig en liten award som finns att hämta och läsa om hos mig.

Kram

Populära inlägg