Rusk!

Ute är det ruskväder, bilbärgare och snöyra. H är i Frankrike och jag som inte har körkort drar barnvagn fram och tillbaka till och från förskolan. Min beundran för ensamstående ökar med varje steg.


Det är lite mystiskt men dagar när det är extra jobbigt att dra barnvagnen så väntar det nästan alltid en överraskning i brevlådan från någon underbar bloggare. F blev helt till sig...ett paket! I paketet låg min vinst, ett hjärta, som jag vann hos Berit med bloggen My rented garden


Enda kruxet är att F genast tog hjärtat i beslag och myndigt förklarade att det skulle hänga i hans rum, eller bum som han säger. Så nu hänger det där, matchar kanske inte tapeterna så bra men vad gör man när man har en son som gillar hjärtan och presenter.


Tusen tack, Berit! Det var precis det jag behövde idag!

Kommentarer

Ulrika sa…
Usch vilket väder ni verkar ha! Vilken fint hjärta du vunnit och det är väl klart att sonen ska ha det på sitt rum. Tycker det passar bra där !

Kram Ulrika
AnnCharlotte sa…
Klart grabben ska ha hjärtat på sitt rum....
Kram :)
Joho! Grön och rött är jättefina tillsammans. Sonen har god smak! :-)
perfekt med ett stort hjärta i det uschliga vädret.
kram åsa
Grattis till vinsten!
Vilket väder ni har, jag gissar att vi får liknande snart.
Har du heller inget körkort, då finns det fler än jag:)).
Ha det gott.
Kram Maria
Det var ju ett särdeles fint och barntilltalande hjärta så jag tycker absolut som F. Fortsätter ovädret så skippa vagnen, ta pulkan istället:)
AnnaHelena sa…
Ja, oj vilket väder det har varit i dag! Termobyxorna åkte på när jag skulle vara ute på lunchrasten...Hu!

Ett hjärta i brevlådan - ja, det förstår jag att det piggade upp!

Kram // AH
Anita sa…
Ja nu är det riktigt ruskväder. Snön far just nu vågrätt i luften. Man kan ju undrar var den landar någonstans, här far den bara förbi som ett vitt streck. Vilket vackert hjärta du fått. Och visst är det väl gulligt att sonen vill ha det på sitt rum.

Ha en skön onsdagkväll och hoppas det går bra att ta sig fram med vagnen imorgon bitti.
Lena sa…
Nog behöver man hjärtan nu, så fint att du vann ett!

Här ligger snön i ett tunt täcke nu, det börjar bli kallt och jag hoppas vi slipper halka runt i det i morgon bitti, Fast du har ju barnvagnen att hålla i ;)

Kramar

(jag har inte heller något körkort, tur att vi har pendeln inom gångavstånd!)
Marina sa…
Så ni har fått ruskväder!? Här är det grått men temperaturen sjunker. Det ska ev komma snö i helgen.

Grattis till hjärtevinsten!

Kram
Berit sa…
Så kul att den kom fram idag, en dag då tydligen behövde nått att glädjas över, även om nu F vill ha det i sitt rum.
Ha en underbar dag!!!
Lisa sa…
Så fint, grattis, och så passande det anlände :-) Då har du två hjärtan i samma rum nu då ;-)
Lisa/Lisas trädgård
Grattis till Berits vackra hjärta! Snöslask är bara så jobbigt och det där att dra barnvagn fram och åter i ur och skur kommer jag ihåg som om det var igår. Inget ljuvt minne...

Kram
Åh vad fint det blev där på väggen. Grattis till vinsten och ta det lugnt i snöyran med barnvagnen. Kraaam Pia
Nora sa…
Avundas dig inte att dra barnvagn i detta vädret! Måste erkänna att vi har hållit oss inomhus de senaste par dagarna....jag "skyller på" D's förkylning men skall väl erkänna att mamman har lite "ont i viljan" också.

Vilket fint hjärta, klart att F skall ha det:-)

Kram!
Anonym sa…
Ett hjärta till ett hjärta! Vilken härlig överraskning. :) Vissa dagar är bara för trista med regn o rusk. Men nu vräker snön ner här och allt känns lättare o lite juligare. Så fint du har gjort på trappen! Jag vill också hinna hem och göra lite mysigt men det är så himla mörkt när man väl kommer hem. I går morse gav jag mig ut för att plantera lökar kvart över sju på morgonen. Gick ju sådär i mörkret.. ;)
Stor kram!

Populära inlägg