Få sina drömmar uppfyllda!

I fredags fick jag tips om hur man kan visualisera sina drömmar för att nå dom. På bloggen Lisas trädgårdsblogg skrev Lisa om att göra en vision board och hur hon lyckades över förväntan med sin dröm. Jätteroligt inlägg! När jag surfade runt på hennes hemsida så hittade jag de här vackra bilderna på deras bäck.


Det är precis så här jag vill att vår bäck ska se ut, som om den alltid har varit där.


Jag vill ha min mellan grusgården och växthuset med en bro över till växthuset. Vår bäck kommer inte bli så lång men en liten bäck är bättre än ingen bäck.


Tack för att jag fick låna bilderna Lisa och nu kommer de pryda min vision board - önsketavla! Vem vet det kanske slutar med ett vattenfall!

Kommentarer

Laila sa…
drömmer också om en bäck men vet riktigt var jag ska placera den. Grunnar på det under vintern!
Kram1
Marina sa…
Vatten i trädgården är mycket rogivande tycker jag. Ser så härligt ut på de där bilderna.

Kram
Underbar bäck!
Visst är det kul att bli inspirerad av bloggarna?
Allt gott
Annika
Precis en sån bäck skulle jag vilja ha, precis så!
Agneta
Odlarlust sa…
Jag hittade också till Lisas blogg i fredags och vilken blogg :-)
Jag har också börjat samla på bilder. Roligt roligt!
Min A vill också ha en bäck och en damm men jag vill inte riktigt än när vi har så här små barn.
Kram.
Veronica sa…
Det för himla härligt med alla visioner man har för sin trädgård. Vatten i trädgården är ett MÅSTE, sen spelar det inte så stor roll hur eller på vilket sätt. Vi har bestämt för länge sedan att vi skulle gräva en damm från grunden med dammduk men istället beställde vi igår en stor färdig dammform....The easy way :)

Kram
Helena sa…
Hm men växthuset var står det sa du :-)) nä nu är jag mer än lovligt elak fyyy mig ;-)
Visst är den fin bäcken!Vill oxå ha men misstänker att jag för nöja mig med min damm o vattenfall inte så illa :-)
KRAM från mig!
Så vacker bäck! Oj, oj, oj. Vilka idéer du kommer med, blir alldeles prillig.
Åh, vad trevlig med en liten bäck i trädgården! Det är så mysigt ljud. man får verkligen många tips från alla fina bloggar.
Kram Therese
Jaaa, en sån där bäck vill jag också ha!!! Har alltid velat ha en bäck. Om vi skulle flytta någon gång kommer en bäck på tomten stå högt upp på önskelistan. Spännande att få följa med i ert bäckbygge sen :-) Å så spännande med alla tulpaner i krukorna. Har inte hunnit med mina ännu. Till helgen ska jag fixa det.

Kram, kram
Charlotte
Härligt när man hittar riktiga aha-saker hos sina bloggvänner. Som Lisas tips om att sätta samman sin egen önske-tavla. Snart porlar väl en bäck hos dig?

Kram
Lisa sa…
Tack själv :-) Kul om bäcken kan inspirera. Vi trivs så jättefint med vår bäck, den är inte så lång men som sagt, på 10 år har den åldrats så den ser ut att alltid ha funnits där, då är vi nöjda, för det var målet. Roligast var nästan när en kvinna som lekte här på gården som barn, undrade om den alltid funnits här, fast hon hade missat det ? Fallhöjden är inte stor alls, så den plaskar precis lagom där den rinner lite långsamt. Tänk på att för stor fallhöjd kan ge nästan störande ljud på vattnet. Lycka till med visionboarden nu :-) Kram
Lisa/Lisas trädgård
Lisa sa…
Glömde säga, WOW, vad tulpaner du har satt. Att det blir snyggt hos dig till våren , det är då säkert :-))
Lisa igen
Lisa's stream looks fantastic and is very inspirational. It looks very natural, with the moss covered rocks and ferns planted by the edges. There is just enough of a drop to creates some ripples, really very nice.
Härliga bilder.Det ser ut som en helt naturlig bäck med alla fina mossiga stenar.Hoppas du kan få till en liknande i din trädgård.MVH
AnnCharlotte sa…
Hos mig är en bäck en omöjlighet...synd faktiskt.
Men att drömma är möjligt.
Kram :)
Merja sa…
Mycket vackra bilder! Säkert ännu bättre i verkligheten:)
Ha det gott!
Underbar bäck!! Kanske något för vårens projektlista. Har haft en liten men var tvungen att ta bort den. Saknar porlet dock och fåglarna en badplats.
Må så gott!
Milla
Ulrika sa…
Väldigt snygg måste jag säga! Ska bli spännande att se hur länge det tar innan du gjort en!

Kram
Anonym sa…
Superfint! Tror det kommer att bli perfekt där bakom huset! ;)
Så himla flitig du har varit med lökarna. :) Ska bli superkul att få se hur det blir till våren. Tror att det kommer att bli en hejdundrande show. :) Ska nog också ta och göra några lökgömmor. Hittade en massa blandade lökar i några kartonger som jag inte har en aning om vad det är. Kommer det upp något så är det en bonus. :)
Massa kramar!
Klart att du ska ha en bäck och känner jag dig rätt så kommer du inom en snar framtid ha en bäck rinnande genom er trädgård. Du är så härligt kreativ och låter inget stoppa dig. You go girl! :)

Jag har turen att ha en bäck som rinner rakt igenom vår trädgård (och ett vattenfall)me den bäcken fanns innan vårt hus byggdes i slutet av 1600-talet. Jag älskar den där bäcken och att sitta på bron och vifta med barfotafötterna. Så jag rekommenderar varmt en bäck. :)

Ta hand om dig du härligt kreativa och inspirerande kvinna.♥

Kram Lotta


Populära inlägg