Blommig fredag - Prima Donna

Då var det dags! Dags för säsongens första Blommig fredag/Blooming Friday. 



Känns lite märkligt att vara den som håller i det, märkligt men roligt. Nu till veckans tema, Sommarens primadonna,  i vår trädgård har det utan tvekan varit Honungsrosen Hybrida Rosa Helenae.


Jag älskar rosor och har många, många men som den primadonna hon är så var hon först. 


Planterad vid lönnen när huset precis hade kommit på plats och trädgården var en stor leråker. Nu sex år  senare svingar hon sig många meter upp i lönnen och bjuder på underbar blomning.



Ser fram emot att se vilka primadonnor ni har haft i er trädgård i sommar. Länka ditt inlägg i länksamlingen så vi hittar till din blogg. Du får gärna använda dig av bilden överst och sprida Blommig fredag/Blooming Friday vidare. Det är ju så roligt när många samlas runt samma tema. Nästa fredagstema blir Förväntan!

Kommentarer

Veronica sa…
Kul med blommig fredag! Men jag som missat detta tidigare skulle vilja ha en förklaring :(
Leena sa…
Så kul att Blommig fredag har börjat igen! Och bra att du tog över, den är en av mina favoritutmaningar!
Din honungsros är maffig, jättevacker!
Ha en skön dag!
AnnCharlotte sa…
Det är så kul att du tog över. Jag gillar att vara med och att fundera på temat.
Kram :)
ÅÅÅ vad roligt!! Jag är med!! Hade strul med internet, men nu är det löst:)).
Ha en fin fredag.
Kram Maria
Lotta sa…
Tycker verkligen det är kul att vara igång med blommig fredag igen och jag är så glad att du ville ta över det hela!
Otroligt vacker honungsros du har.
Ha en kanon fin helg.
Kram Lotta
Ruben sa…
Å mamma mia, vilken växtkraft! Skall bli roligt, att se prima donnan i verkligheten!

Ha det gott!
/Ruben
Tjoohoo! Äntligen är Blommig fredag tillbaka! Tack fina du för att du tar över! :)
Men kära nån vilken växtkraft... Blir lite orolig för min rangliga konstruktion...
Men så bra det blev med idegransrabatten. Kommer att bli sjukt bra när det växer till sig.
Kramar!
Lotta sa…
Iiih, vad roligt att det är igång igen! Trevlig helg allihop!

Kram
Elin sa…
Så roligt att du tagit över och att blommig fredag är igång igen!

Din honungsros verkar trivas förträffligt, och vilken härlig färg den har!

Trevlig helg!
Ingmarie We sa…
Ja, rosa Helenae är en underbar ros! Roligt att du tog över Blooming Friday och Lycka till. Ha en skön weekend.
Vilken vacker honungsros du har. Vill verkligen ha en sån i min trädgård också.

Må gott!
Kramen Ina
Merja sa…
Fin val av primadonna. Hade en honugsros i förra trädgården och SKA ha en nu med. Ska bara lista ut var:)
Kul och bra att du tog över Blommig fredag!
Trevlig helg!
ulla laiho sa…
Din honungsros pryder sin plats. Vad roligt att du vill fortsätta med Blooming Friday!
Tänk vilken växtkraft. Tankarna kommer åter igen om jag kanske satt min fel.

Kram
Glömde säga att det är jättekul att du tagit över så temat fick fortsätta :-)
Anette sa…
Hittade hit jag också! Honungsrosen är en stor favorit hos mig också. Med betoning på stor - för den är helt enorm!

Trevlig helg! /Anette
Så kul att blommiga fredagen är igång igen.
Wow, vilken ros. Helt underbar.
Kram Åsa
carinaon sa…
Din Honungsros ser underbar ut! Jag funderar på att plantera en. Det blir nog nästa år.
Ha en fin helg,
Kram Carina
Det här ska bli roligt att vara med på.Så bra att få en dags bloggande med en uppgift av någon annan.Och sedan sitta och klura vad man ska visa.Trevlig Helg.
Helena sa…
Tjoho jag är med för första gången.
Var lite osäker på hur detta funkar men tror jag fått kläm då det hela nu :-)
KRAM från mig!
ps.fiin primadonna du valt!
Hur många Helenae kan man ha tror du fniss
Katarina sa…
Ja, honungsrosen kan konsten att ta för sig som en riktig primadonna.
Ha en bra helg.
//Katarina
Ulrika sa…
Kul, vacker Primadonna du valt! Ska försöka haka på detta jag med, tror jag har fått kläm på det!

Kram
Men åhh, vad glad jag blir att du fortsätter med dessa undebara teman! Ska bli kul att försöka hänga med! Hoppas på en fin helg! :) Mia
Kul med blommig fredag igen :=)
Jättebra att du tog över.

Det är en vacker primadonna Honungsrosen.
Fina bilder!

Önskar dig en trevlig helg!
Anette sa…
Kul att det blommande fredagstemana är tillbaka. Primadonnor finnes i massor, omöjligt välja för min del. Vi ses nästa fredag, tror jag!
/Anette
Tack för att du tar över detta!
Fina bilder du visar!

/Helena
Monica sa…
Hej! Vad kul att du fortsätter med den här roliga fredagssysselsättningen. Jag hänger med ibland när jag hinner med :) Honungsrosen är en favorit hos oss oxå men i dag valde jag en annan primadonna.
Tjingeling
Lotta 8`) sa…
Så roligt att du tar över blommig fredag, ett roligt och lättfotat fototema, skall bli kul att följa med på resan :)

Härliga bilder på Honungsrosen, ser att du fångat det där magiska ljuset som bara är om sommaren... vackert! Jag har Lykkefund och de är ju snarlika, och alldeles underbara :)
Ha en trevlig helg ♥
Veronica sa…
Jag tror jag fixade det Helena :)

Kul! Nu ska jag se vilka Primadonnor alla har :)

Jajust det..... din ros är super!

Kram och vi syns på söndag!

Vad roligt att blommig fredag fortsätter! Tack för att du tar över det! Och rosen din är ju underbar! Jag har en lykkefund som har tre år på nacken och nu börjar den få lite fart...=)
Charlotta sa…
Din primadonna är verkligen tjusig, får mig att önska att jag var ros-fantast jag också. :)

Tack för att du håller Blommig fredag. Kommer förgylla mina helger med vackra blommor genom höst och vinter.
AnnaHelena sa…
Verkar kul det där med blommig fredag! Kanske skulle man haka på...?

Kram // AH
Laila sa…
Lycka till med värdskapet till denna populära aktivitet! Sitter här i hällregnet och längtar till sommaren och det är ditt fel!:-)
Kram
Odlarlust sa…
Hej!
Vad kul att du har tagit över. Jag har saknat Blomming Friday och utmaningen att hitta bilder till ett givet tema. Nu kan jag låta nästa veckas tema vila bakom örat under veckan.
Ha det gott!
Anna
Odlarlust sa…
Om du råkade se att jag skrivit fel namn på din blogg i mitt inlägg så är det åtgärdat nu. Sorry :-)
Veronica sa…
Superkul har det varit! Men..... herregud Det blir ju så sjukt sent och inte speciellt social är man heller.... jag kommer att komma och gästspela lite då och då!!

Kram
Jag har suttit ikväll och skrivit ett mastodontinlägg om dahlior och sen när jag skickade upp ser jag att veckans blommiga fredag-tema är Primadonna. Finns det en primadonna hos mig så är det min maffiga dahlia! Nu handlar inlägget om alla möjliga dahlior, men jag la in den som blommig fredag-kandidat i efterhand i alla fall! Ha en underbar helg!!
Anna-Maria sa…
Oj så stor och fin hon är! Kanske dags för mig att var med också?
Vad roligt att det börjat igen. Jag hakar på nästa fredag. Din honungsros är bara sååå underbar. Kram Pia
Gunilla sa…
I sista minuten kom jag ihåg Blommig Fredag.
Och att du har övertagit den är ju fantastiskt bra.
Lycka till.


Ha en fin helg
Inger sa…
Hej,
'Hybrida' är en kanonros, jag har två ex. Självklart får du låna en bild av 'Chloris' som jag varmt kan rekommendera.
Kram
AnnA sa…
Hej!
Ja, det var ju typiskt man missade premiären...Men jag återkommer, och lycka till med värdskapet!
Ha en skön helg hälsn AnnA
Vilken ros! Nu vill jag också ha!
Unknown sa…
Sååå roligt och välkommet att du ville ta över efter Katarina. Lycka till och jag lovar att vara en trogen följare:)
Charlotta

Populära inlägg