En morgon på väg till förskolan!

Och visst blev det kallare. I måndags tog jag med mig kameran när jag skulle lämna F på förskolan. Hela världen var täckt i rimfrost. Vilket vackert ord, rimfrost! Månen var fortfarande upp och F var fascinerad. 



Vår tomt ligger mot norr och jag går upp över en rejäl backe för att gå ner mot förskolan. På andra sidan har solen hunnit värma upp världen och det blir så vackert ljus. 


Idag har det blivit ännu kallare och jag älskar känslan av vinter. Om en och en halv vecka är det första advent så det är dags att få lite vinterkänsla.


Årets sista ros?

Kommentarer

Så vackert! Fin väg ni går. Javisst har det blivit kallare, helt ok bara snön håller sig borta. Det var halt i morse när jag åkte moppe till jobbet, dubbdäck på men det är ändå lite läskigt för jag kan ju slinta till.
Tack för fina kommentarer hos mig! Jag blir så glad.
Kram
AnnCharlotte sa…
Så vackra bilder..gillar månbilderna mycket.
Det är häftigt när världen är alldeles förändrad när man vaknar...
Ha det bra :)
Så vackra förvinter-bilder. Jo, nu närmar sig julen. Förutom några frostdagar så är det inte så vintrigt här, så det är lite svårt att inse att det snart är advent... Men lite glögg och pepparkakor råder nog bot på det :-)

Ha en bra dag!
Annika
Ruben sa…
Hej!
Vilken fin morgonpromenad du haft! Väldigt effektfullt med månen och det ensamma molnet!! Du har öga för fina motiv!! Och rosen - helt fantastisk!
Det finns bra ersättare till buxbom. Titta på Anna Vattenkannas blog!

Ha det gott!
/Ruben
Margot sa…
Vilka härliga bilder! Ja nu märks det att vintern är på gång, här har vi haft någon enstaka minusgrader de senaste nätterna med rimfrost på tidiga morgonen! Märkligt hur envisa de sista rosorna är, verkar inte som de bryr sig så mycket om en eller annan minusgrader för de fortsätter bara att blomma:) Vi får väl se hur det ser ut efter natten som kommer för nu är tempen redan nere på -2 grader!
Ha en fin kväll!
Kram Margot
Marina sa…
Det är så fint så! Vackra bilder och vacker frost.
Jag tog också en månbild i går men den blev inte alls så bra som din.

Jag har börjat känna lite adventskänslor nu faktiskt och jag tror att de senaste frostbesöken har hjälpt till.

Kram!

Populära inlägg