Rosor + Kastanjestaket = Kärlek!

Bilden jag hade i huvudet av rosor och perenner som väller över staketet kommer att bli sann. Ännu är inte regnbågsrabatten färdig men de rosor som jag har planterat ger mig en föraning av hur det kommer att bli och det är precis det jag drömde om.


Här är det The Pilgrim som väller över alla kanter. The Pilgrim är en av mina absoluta favoriter, milt gul i färgen och med en doft som känns ren.

I den rosa/aprikosa delen samsas Crown Princess Margret, A Shopshire Lass och Abraham Darby. Innan staketet kom upp råkade de hela tiden ut för rådjurens angrepp och har inte nått sin slutgiltiga höjd och bredd än. The Pilgrim är till sitt växtsätt lägre än alla tre, så när de har växt klart borde det bli minst lika överväldigande.

I den vita delen finns Mme Plantier. En så vacker och tacksam ros som trivs lite i halvskuggan. För att inte tala om doften... Tillsammans med henne har jag satt vita riddarsporrar och malva.

Är lite förälskad i kombinationen med rosor och staketet, även om det är en hel del kvar att göra. Förutom att beundra blommorna har jag putsat rabatter, beskurit avenboken och njutit av trädgården. H har köpt lecablock för imorgon börjar projektet "trapp framför glasverandan"

Kommentarer

Åh, det kommer att bli underbart ditt rosenstaket!!!
Om bär och frukt kan jag nog inte tipsa, annat än att börja med det du gillar och använder mest.
Marina sa…
Oj, va fint!

Kram!
ohhhhhhhhhhhhhh vilken härlig blogg du har, ska lägga dig som favvo på en gång så jag kan gå tillbaks och läsa!
på återhörande, varmkram lotten
Staket i kombination med rosor, det har jag aldrig tänkt på. Det är verkligen fint ihop, och romantiskt på något vis.

Kram, Karin
Hej, hej!

Kikar in här i din blogg för första gången. Mycket vackert att se på :-) Staketet + rosorna var en härlig kombo :-)

/Annika
Claus Dalby sa…
Jeg kan kun tilslutte mig, at 'The Pilgrim' er fortryllende.
Väldigt fint med staket och rosor!!!!

Populära inlägg