Same, same but different!

Fredagens blommiga tema  är lika men olika. Så blommigt blir det inte idag utan först två bilder tagna med samma vy men vid olika årstider. Den ena bilden är tagen nu i veckan och den andra i somras. Här eken med och utan löv.


Tänk vad mycket löven döljer...Hela grannes hus dyker upp bakom lövverket. Sen en lika men olika med vy över sjön.


Tänk att vyn kan förändras så mycket på mindre än sex månader.
Kan inte låta bli att lägga in en bild på min bror och brorsdotter. Så lika de är varandra men ändå så olika.


Hitta mer lika men olika hos Katarina http://rosorochris.blogspot.com/

Kommentarer

Marina sa…
Det är så intressant med bilder från samma ställe men vid olika tid. Jag har ett par sådana men vill ha fyra, en för varje årstid.

Trevlig helg!
Kram
Så fina bilder. Badbilden är för härlig:)).

Jacqueline kan vara en känslig dam, som kan bli lite sjuk... mjöldagg och andra trevligheter...
Min dam har varit frisk och växt bra, men jag vet de som har riktiga problem med henne. Men jag kunde inte motstå hennes ögonfransar, och föll direkt. Har ingen helbild på henne. Har du plats, så tycker jag absolut du ska prova henne. Jag köpt min hos Hortogreen.se.
Lycka till!! Och tala gärna om vilka rosor deu mer tänker beställa:)). Jag får ju min FL leverans på söndag:)).
Kram på dig.
Ruben sa…
Vilket kul idé att visa motiven vid olika årstider! Roligt bidrag!!

Ha det gott!
/Ruben
IreneL sa…
Kul och bra tolkning på temat!
Ha en skön helg!
Margot sa…
Härliga bilder! Jag längtar redan till sommaren!
Ha en skön helg!
Kram Margot
Louise sa…
Superfina bilder, som vanligt! Ja visst blir det skillnad när träden tappar sina löv. Undrar lite om det är järnvägen man ser mot sjön på en del av dina bilder?

kram louise
Gunilla sa…
Härligt med bilder som visar före och efter.
Det är ju då man ser vad som däljer sig bakom lövverken.

Den sista bilden längtar jag till.

Ha det gott
Gunilla
AnnaHelena sa…
Det blir väldigt tydligt att var tid har sin charm, när man ser sina bilder från samma plats men olika tider. Hösten har ett lugn och ett vemod över sig. Det är stilla.
Och det är väl kontrasterna som gör att man uppskattar sommaren så mycket sedan. För om hösten är vila så är ju sommaren LIV. Fina var och en på sitt sätt!

Kram // AH
Katarina sa…
Så tydligt årstiderna träder fram på dina bilder! Jag är glad att vi har olika årstider, men sommarhalvåret är alldeles för kort.

Populära inlägg