Fix inför första advent!

Igår kväll strök jag gardiner och fixade inför första advent. Jag och H brukar säga att vi bor i ett riktigt julhus...fast det är klart, sen på sommaren brukar vi säga att det är ett riktigt sommarhus! Hur som helst så kom julgardinerna på övervåningen på plats. 


Ikväll har jag hängt stjärnor, redo för att tändas på söndag. F tyckte det var hur spännande som helst att leta i de stora adventslådorna och plocka fram allt möjligt pynt. Det gäller att börja inskolning på vad som gäller i december.


Ja, sen är det bara julblommor, julgran och lite annat pynt så kan man fira jul. Den här vyn är från vårt vardagsrum på övervåningen. Det är där vi sitter på kvällarna och ser på tv, eller som nu, har datorn på soffbordet och skriver ett blogginlägg med helt fel ergonomisk ställning.

Kommentarer

Vilket underbart rum!! Ser så inbjudande ut. Verkligen fint med gardinerna, och ni har så fina fönster. Min son tycker också om att pynta, han har en egen jullåda med sitt eget pynt.
Ha det gott!
Kram
AnnCharlotte sa…
Vilket fint rum....vilken utsikt och vilka fina fönster. Både på julen och sommaren :)
Ha det bra :)
Med det rummet och den vyn ser det ut som att ert hus är ett underbart "året-runt-hus". Kan liksom inte bli misslyckat! Julen är verkligen barnens högtid. Vår lilla sessa vill ha fram ALLT med en gång, helst igår...och VEM brås hon på där ;).// Kram Kram Marie
Så himla fint ni har det! :) Och vilken utsikt! Kan tänka mig att det blir ett perfekt julrum. :)
Fina bilder du visade från Årstiden i förra inlägget. Det är så himla mysigt att gå i välpyntade butiker och bara njuta.
Ha en finfin helg!
Kramar!
Anonym sa…
Åh vilket vackert rum, ditt hem verkar vara rena drömmen! Kul att få ser mer av det.

Idag mår jag äntligen, äntligen bättre! Kanskre rentav orkar ner i källaren för att rota fram adventslådan? :) Kram Hanna
Åh, vilket härligt rum!! Och så läckra gardiner. Ser jättemysigt ut. Och jag kan bara tänka mig utsikten. Mmmm.... Hihi.... brukar också säga att vi bor i ett riktigt julhus.... och sommarhus.... Jag log så igenkännande när jag läste vad du skrev. Tyvärr finns inte ett sånt där fint rum hos oss. Här är 'balkongerna' kvar: Fast jag drömmer om att glasa in och så :-)))

Ha en skön helg!
kram
Charlotte
Marina sa…
Oj, så fint ni har det. Kan känna julstämningen ända hit trots att det inte är klart.

Kram!
Sophia sa…
Bästa berömmet är när någon apar efter. Detta tänker jag apa - dina röda (sammets?)gardiner. Vill även låna din bild och lägga ut på min inspirationsblogg . Inväntar dock svar.

Populära inlägg