Drömmar & Önskningar

 Fredagens tema hos Katarina är "På min önskelista" och det finns massor... Var börjar man? Vad ska jag välja?  Kanske med det som jag går och funderar och drömmer mest på just nu:


Vi har en dröm om att bygga ett orangeri i anslutning till huset. Att göra om fönstren i "biblioteket"  till dörrar och kunna kliva ut i en vinterträdgård. Idag liknar det mer en djungel.


Orangeriet ska ha svart plåttak, en sockel av leca som putsas och gamla fina fönster. Ett par dörrar som sen leder ut i trädgården. Det kommer att ta några år för även om det står högt på min önskelista är det en hel del annat som måste fixas i trädgården och i huset. Under tiden fortsätter jag att bläddra i mina böcker och bilder, här från boken "Drömmen om ett orangeri"


 Nu ska jag botanisera bland flera önskningar hos Katarina http://rosorochris.blogspot.com/

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Jaaaa...ett orangerie hade varit fantastiskt att ha....både sommar och vinter.
Så bra att ni har platsen.....det är lite dåligt med den varan i min lilla radhuaträdgård.
Ha det bra :)
Ja tänk så mysigt att ha ett Orangerie.Själv skulle jag ha en vacker kamin insatt så man kunde elda och sitta där även riktigt kalla dagar. det är ju då man vill mysa.Det var lite om min dröm.Ha en trevlig helg med vackra drömmar.
Marina sa…
Vilken underbar dröm! Hoppas den kan bli verklighet för er.

Kram!
Visst är det kittlande mysigt det där med önskningar?!Det ÄR faktiskt halva nöjet, att längta. Ett orangerie...ligger på min lista med, men först ska jag njuta av mitt nya växthus för första gångeni vår och sommar!

Ha en härlig fredag & Helg! //Kram Marie
Japp, det där är en underbar önskan som jag också skriver under på. Men precis som du så har vi en hel del annat som står före på listan. Men drömma är ju härligt det med ;-)

Hälsar Åsa
Louise sa…
Åhh, jag vill också ha!! Men får inte plats... det får bli att drömma vidare! Ha en skön helg!

kram louise
Elin sa…
Jaa, jag vill också ha... Men om jag fick drömma helt fritt hade jag velat haft ett vinterbonat rum med många fönster och även takfönster som ser ut som ett orangeri...

Fina medaljongtapeter förresten, jasg hade likadana i förra lägenheten och älskade dem verkligen, skulle vilja ha dem igen någonstans.

Trevlig helg!
Anonym sa…
Beautiful pictures. Hope your wish become a reality soon.:)
Anette sa…
Oj, nu fick du mig att fundera på var ett orangeri skulle platsa här!
/Anette
Åh jag svimmar vad snyggt orangeri!! VILL HA!!! Jag har en liknande dröm, men ett orangeri utanför vardagsrummet.
Vilket fint bibliotek ni har, gillar fönstret. Ser mysigt ut.
Ha en fortsatt skön fredagskväll.
Mia sa…
Vilken fantastisk charmig orangeri, hoppas du snart får din önska i uppfyllelse :)
Åh, vad underbart att få ta del av era drömmar om ett orangeri! Låter helt underbart och vad fint det kommer att bli. Och visst är det härligt att drömma och planera inför framtiden. Och en dag du, då kommer ert fina orangeri att vara där. :)

Ha en fin helg!

Stor Kram
Lotta
Lisa sa…
Mmm det låter underbart ! Lycka till med ditt orangeri, när det blir dags. Ha en skön helg
Lisa/Lisas trädgård
AnnA sa…
Hej du!
Ett orangeri eller ett engelskt träväxthus hade passat även hemma hos oss...
Trevlig helg!
hälsn
AnA
Charlotta sa…
En härlig dröm att jobba och se fram emot!
Att jobba med drömmen i ett längre perspektiv är ju fantastiskt. Man ska aldrig jäkta fram så "viktiga" saker. :))
Vilket drömställe . Hur fint som helst. Kram
Magdalena sa…
Vilken underbar dröm låt den gå i uppfyllelse.

Ha det gott!
Anonym sa…
...ett orangeri att ha vindruvor i...
AnnaHelena sa…
Ett orangerie vore underbart att ha!
Jag har ju mitt lilla växthus, och är glad för det, men just att ha ett glasrum i anslutning till huset...det skulle vara fantastiskt!
Det är viktigt att ha drömmar. Och det gör ingenting att somliga tar lång tid innan de kan förverkligas. Drömmar är närande och härliga! Och när de äntligen infrias...så måste man ju skapa en NY drömbild att sträva efter! För man mår ju så bra av att ha ett mål och en önskan!

KRAM // AH
Katarina sa…
Ja, ett orangeri vore underbart! Tänk så mycket längre odlingssäsongen skulle bli...
Ha en skön söndag!

Populära inlägg