Att förföras!

Att förföras av växter och insekter kan vara en fälla! I somras blommade halvön med tistlar, jättevackert. För att inte tala om alla fjärilar som fladdrade runt tistelblommorna och sög i sig nektar.


Inte hade jag hjärta att rensa bort alla tistlar. De var vackra och fjärilar ska man ju vara rädd om så jag lät  tistlarna stå kvar. Inser nu att jag kommer att få rensa tistlar hela nästa säsong! De har ju en tendens att sprida sig. Jag fastnade i en riktig blomsterfälla!


Veckans tema hos Katarina med bloggen http://rosorochris.blogspot.com/ är alltså Det är en fälla! Nu ska jag göra mig i ordning för att flyga till Gotland och se över husbygget. Jag åker ner över dan så jag är hemma igen lagom till fredagsmys. Ska bli spännande att se hur bygget har utvecklats. Ha en underbar fredag!


Kommentarer

Haha,vad jag känner igen mig. Men hur fel kan det vara om det känns rätt just då? Det finns många olika typer av skönheter så säg... och fina bilder så klart!
Gotland är alltid lika vackert, året runt. Njut av din lilla tripp och ha en underbar fredag! Kramis Marie
Berit sa…
ja det finns många fällor för oss!!vissa växter är så vackra och man låter den vara kvar , för att svära nästa år vid ogräsrensningen varför lät jag den stå kvar:)
Ha en underbar dag!!
Lisa sa…
Fniss, det där känner man igen :-) Och tistlar ääär verkligen vackert, i lagom mängd. Vilka otroligt vackra bilder du bjuder på ! Ha en skön helg och hoppas flygresan gick bra !
Lisa/Lisas trädgård
Elin sa…
Visst är det vackert med blommande tistlar men som sagt det är inte lika kul när de sprider sig, och just det är de duktiga på!

Ha en fin helg!
Anjas Hill sa…
Hehhee! Tistlar är ju inte bara attraktiva för fjärilar utan för oss människor också - de är ju vackra! Men det skulle räcka med ett litet bestånd...och inte hela trädgården...;)))!/Anja
Ruben sa…
Fantastiska bilder och en fantastisk tolkning av dagens tema!

Ha det gott - flyg säkert!
/Ruben
AnnCharlotte sa…
Haha...ja den fällan är vi många som fastnat i.
Vilken underbar bild på fjärilen.
Ha det bra, både på Gotland och hemma :)
Gunilla sa…
Vilka fina bilder.
Tistlarna är ju vackra men oj vad de sprider sig. En riktig tistelfälla.

Ha det gott

Gunilla
Anette sa…
Tistlars frön fastnar överallt. Egen erfarenhet.
Fina bilder!

/Anette
Vilka bilder du taaar! Du förför mig och jag kan knappt vänta tills det blir vår igen.

Hahaha... ja, jag glömde skriva hur glassen smakade men jag kan säga såhär. Den var GOD!!!!

Vet du, jag har också påbörjat en granhäck här hemma. Tycker att det är galet vackert med en välskött tät häck i gran så jag håller både tummar och tår att den tar sig. Min är dock skapad av dikesgranar. Den som spar han har! ;)

Ha en underbar resa!

Varm kram/ Anna
Åsa sa…
Underbart ljuvliga fjärilsbilder! Känner sommarvärmen en stund, fast det är novemberrusk ute!
Ha en fin helg/ Åsa
Lena sa…
Vilka fantastiska bilder!Och härlig tolkning av temat.

Hoppas Gotlandsdagen varit bra!

Kramar/ Lena
Magdalena sa…
Det är underbat att ha fjärilar i trädgården men att rensa tistlar till våren blir nog inte så roligt.
Så underbara bilder du tar det är alltid lika roligt att titta in hos dig.

Ha en trevlig helg!
AnnaHelena sa…
Fantastiskt fina bilder! Vad duktig du är! Å, så kul att åka och inspektera hur bygget växer fram. Kanske får vi se bilder här på bloggen sen...?

Kram // AH
Underbara bilder! :) Själv låter jag mig föföras med gott samvete. ;) Jag tycker de där fjärilarna är så otroligt vackra och faktiskt tistlarna också att jag har låtit dem få en liten bit av trädgården där de får husera tillsammans. :)

Njut av den magiska ön och ha en strålande fin helg!

Kram Lotta
Mia sa…
Fastna i vissa fällor medför kanske lite mera jobb nästa år men det här året ser det ut som du haft en ren förnöjelse :)
Jag faller också ner i din tistelfälla! Så fina bilder.
Ha det så jättebra på Gotland.
Kram Maria
Louise sa…
Vilka fantastiskt fina bilder! Du är rena mästerfotografen! Ha en skön helg!

kram louise
Margot sa…
Helt underbara bilder! Ja nog finns det många olika fällor vi kan hamna i:))
Hoppas du haft en härlig dag på Gotland!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Margot
Ja, växtfällan är det inte svårt att hamna i...=) Jaså ni skall bygga hus här på Gotland - trevligt!
Det är så vackert med fjärilar. Så liiite tistlar kan man ju ha. Fast det är väl det som är det svåra... att välja mängden hihi.....

Ha det så bra på Gotland!!
Kram
Charlotte
Unknown sa…
Så fint! Hoppas din tur var lyckad idag. Tusen tack för finaste orden hos mig idag:)
Kram!
Katarina sa…
Fjärilarna kommer tacka dig genom att förära dig med nya besök!
Önskar dig en underbar helg!

Populära inlägg