Vad gör du nu för tiden...

Vilken höst! Känns som jag är en främling här på bloggen men jag har inte tappat vare sig bloggintresse eller trädgårdsintresset. Däremot så har jag tusen järn i elden och de tusen järnen har inget med trädgård att göra. 

Just nu är det Stjärnjul som upptar det mesta av mina tankar. Vi hade premiär i helgen och att rådda ihop en konsert med 180 körsångare, 15 musiker, 3 gästartister, ljud, ljus och med en sammanlagd publik för fem konserter på 8 000 kräver sin man eller i det här fallet kvinna.


Jag är regissör och har då ansvaret för att allt kommer på plats och sitter som det ska. I år har vi Andreas Weise, Margareta Bengtson och Stefan Sauk som gästartister.


Margareta sjöng förut sopran i the Real Group men står nu på egna ben. Vilken röst hon har dessutom är hon otroligt trevlig och rolig.


Andreas och Margareta är som gjorda för varandra. Deras röster passar perfekt och båda gillar att sjunga lite swing. Här sjunger de ett medley med olika amerikanska jullåtar.


Stjärnjulskören är två körer, en herrkör och en damkör, som går ihop i november för att göra konserterna. Vi sjunger allt från Händels Halleluja till gospel och allt däremellan.


Tre tjejer ur kören repade in Puppinsingers insatser i Michael Bublés Jingle Bells på två veckor. Sjukt duktiga!


Sist men inte minst, Stefan Sauk! I ärlighetens namn var jag lite nervös för att jobba med honom. Tycker han är så otroligt duktig och har beundrat hans skådespelartalanger ända den Tillfälligt avbrott. Risken är då stor en person inte kan leva upp till förväntningarna...


Men Stefan är helt otroligt fantastiskt trevlig och levererar hela tiden. Hur kul som helst att samarbeta med och just nu har jag ett av Sveriges roligaste uppgifter. Så nu vet ni vad jag pysslar med veckorna innan jul... Är du i Stockholm på fredag eller lördag tveka inte utan gå på konserten. Hör av dig till mig om du behöver biljetter! 

Kommentarer

lavendia sa…
Vad roligt. Hoppas allt går bra och det gör det säkert. Sedan har du tid att blogga igen. Lycka till med konserten!
Anonym sa…
Jag riktigt känner glädjen och entusiasmen som bubblar genom ditt inlägg! :) Så härlig läsning. Och vackra bilder.
All lycka till med det som återstår!
Många, varma kramar!
PS: Hörde någon viska om trädgårdspygméträff..? ;)
WAOOO ... vilket häftigt arrangemang och du är kvinnan som råddar det hela ...imponerande! Du är begåvad med många kvalitéer Heléna !
Lycka till med showen !
Kram/Isa
AnnaHelena sa…
Ja, det är härliga tider nu - men stressiga! Men mest härliga!
Jag förstår precis din entusiasm över körarbetet. Jag är ju också en hängiven körsångerska och framför allt i juletider så är det något alldeles särskilt.
Musiken betyder oerhört mycket för mig i december. Själv roddar jag runt med skolkören som jag ackompanjerar och det är också jättekul!
Skulle verkligen vara roligt att se din Stjärnjul, men det får väl bli ett annat år. Gissar att du håller i detta även år 2014...?

Kul att höra något ifrån dig!

Kram // AH
Meta sa…
Låter helt sjukt kul. Massor av jobb men oj vad mycket man får tillbaka. Minns min egen del i musiklivet den var det bästa jag gjort
Ha en fin vecka och all lycka i världen så allt går som pricken
Kram Meta
Lotta sa…
Såå roligt, man blir så glad och upprymd av körsång. Lycka till med alla konserter.
Kram Lotta
Anonym sa…
På fredag ska jag se er konsert :-)
Men viket härligt jobb. Kan tänka mig att det är lite stressigt.
Jag har också varit frånvarande på bloggen det har varit så mycket med boken. Du skall få se till våren.
Kram på dig
Annika
Oj, vad kul! Man kan inte hinna med allt som man vill. Nu har du ju det här att prioritera.
Snacka om att du måste få rejäla doser av julkänsla nu. Hoppas att du finner tid till att njuta av allt också :)
Laila sa…
Kära Hélena, skulle mycket gärna gå men råkar fylla 75 år den här veckan och på lördag blir det stort släktkalas här! Framträder ni fler gånger i Stockholm så vill jag gärna veta.
Kram
Jenny sa…
Wow, vad häftigt!!! Vilket jättejobb du/ni gör, kan väl inte bli annat än succé.

Ha det fint,
Jenny
Anita sa…
Har förstått att du haft fullt upp med Stjärnjul. Det måste vara ett fantastiskt roligt jobb! I år hade jag tänkt komma och lyssna men tyvärr blev det inte så. Nu hoppas jag på nästa år istället. Hoppas att allt gick bra.

Ha en skön tredje advent!
Kram Anita

Veronica sa…
Jaha! såklart jag läste inlägget för sent!?
Surt!

Hoppas det blev perfekt och gick bra... Det är förresten klart det blev med bäste regissören :)
Nu väntar vi på jul och nyår och efter det tar vi tag i och planerar träffen som Anna-Karin syftar på ...
Eller hur!?

Kram
Our photos sa…
We wish you a Merry Christmas,
RW & SK
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stjärnspäckat och fint.
En riktigt God Jul!
Birgitta
Anonym sa…
Finaste människa! Hoppas du har landat i julen på ett inte fullt lika stressigt vis. Önskar dig en fortsatt strålande högtid!
Varma julkramar!

Populära inlägg