Ovanlig och vanlig mellandagssyssla!

Att i slutet av december, mellan jul och nyår, sätta vitlöksklyftor är för mig något helt nytt. Jag hann inte i höstas och eftersom vädret är så milt tänkte jag att bättre sent än aldrig...


Så nu är vitlöken i jorden! En mer vanlig syssla som börjar bli en tradition är att beställa fröer och efter att ha läst om Charlottes fröbeställning så tog det inte lång tid innan några av hennes inköp plus en hel del andra hamnade i min varukorg. Det är något speciellt med att köpa nästa säsongs fröer. Den där känslan av att allt är möjligt! Att huset kommer att rymma alla tusentals små plantor som jag utan tvekan kommer hinna ta hand om! 

Kommentarer

Ååååååååh javisst har man lite lite vårkänning. gillar vintern i år :)
God Fortsättning..
å missa nu inte mitt lilla

NYÅRSPARTY

välkommen
Håkan
Helena sa…
Heeelt utan tvekan hinner du det :D
KRAM från mig!
Sina små plantor hinner man alltid med.
Nog har vi en konstig vinter mina lökar som jag satt i höstas är på väg upp redan.
Kram.
Marina sa…
Härlig syssla!

Idag ska jag nog beställa fröer tror jag.

Kram
Härligt! Jag hade tänkt få ner några tulpaner i dag, men med regn på tvären idag också väntar jag:)
Jag blev också så inspirerad av Charlottes inlägg!
Ha det gott
Kram Maria
Ninnis sa…
Härligt med jord under naglarna...=)
Gott slut...!!!

Kram Ninni
Lotta sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotta sa…
Jaa, visst kliar det i fingrarna nu och visst kommer vi att hinna med alla små plantor :-)
Jag vill önska dig ett riktigt roligt och GOTT NYTT ODLINGSÅR.
Kram Lotta
Nora sa…
Bättre sent än aldrig - du får säkert jättefina vitlökar så småningom!
Kram!
Anonym sa…
Haha... ja visst! Allt är möjligt just nu. :)
Jag har inte kommit så långt än som till fröbeställningarna men jag håller på och sammanfattar året och tänkte kolla om jag kan låna CFS-bilden av dig?
Kram!
Helt rätt. Bättre sent än aldrig.
Du kanske får skörda lite senare men det gör väl inget.
Gott slut och Gott Nytt om vi inte hörs innan det smäller
Annika
Hans sa…
Inte illa att kunna plantera vitlök nu.
Hos oss i norr ligger dock snön kvar, trots helgens varma vårvindar.

Ha ett gott slut på året, och ett Gott Nytt 2014!

Populära inlägg