Nu är det jul igen...

Jag har verkligen tagit det lugnt och knappt rört datorn. Pyntat hemmet med blommor och haft släkten på besök.  


Att se F´s lååååånga väntan på julafton förvandlas till ren och skär lycka när tomten äntligen kom är obetalbart. Vilken otrolig liten kille vi har!



Idag hade vi traditionsenlig kalkonmiddag för 18 personer. Vi skulle ha varit 20 men pappa har haft en liten infarkt och ligger kvar på sjukhus. Allt är under kontroll och vi hoppas han får komma hem imorgon.




Jag hoppades in i det sista på att snön skulle komma men den lyser verkligen med sin frånvaro. Inte var dag man kan skörda rosmarin i trädgården annandag jul!


Men för att se från den ljusa sidan så betyder det att jag kan fixa lite ute på tomten nu i mellandagarna. Jag kanske skulle se till att få vitlöken i jorden.

Kommentarer

Nora sa…
Visst är det mysigt med jul och visst är det lite extra mysigt med en liten kille i huset? Och att kunna skörda i trädgården på Annandag Jul - det är ju bara helt otroligt! Kram och god fortsättning!
Inger sa…
God fortsättning!
Vilken stilig kille, julen är absolut viktigast för barnen. Hoppas det ordnar sig för din far. Vi har också varit 18 till middag ikväll.
Kram
Meta sa…
Fina bilder på sonen det är härligt att få se barnens ögon en sån dag.
Mysigt med kalkonmiddag för så många. Önskar dig fina dagar tills nyåret knackar på dörren.
Kram Meta
Du har lyckats fånga F fint på bilderna.Man ser hans lycka så bra.
Här var många barn men de är ju vuxna nu.Vi spelade julklappsspel och det var kul att se ungdomarnas olika sätt när dom fick ta en paket och i andra omgången ge bort ett paket.Ha en fin dag.
Kram.
Marina sa…
Såhär i juletid kan man inte skriva om att "fixa lite på tomten". Jag läste det som att du skulle fixa lite med tomten, han med skägg och luva alltså. Hm, tänkte jag, vad ska du göra med honom??? :)

Jättefina bilder på F och tomteväntan. Tiden är lång för små barn.

Ha sköna dagar och hoppas det blir bra med din pappa.

Kram
lavendia sa…
Vad fint och mysigt det ser ut. Visst tycker barn det är spännande med klappar, man minns ju själv, fast nu känns det inte så viktigt längre. Fortsatt bra julhelg!
Vilken mysig liten julkille, verkligen söt och glad! Det är verkligen det bästa med julen, att se barnens glädje!
Kram och god fortsättning!
Elin
Vilka underbara foton! Det värmde ända ner i magen när jag såg pojken och tomten <3 Jag önskar dig en God fortsättning och allt gott för din pappa. Kram /Carolin
Härliga foton, så mycket förväntan och glädje i blicken. Hoppas din pappa snart är hemma igen. Önskar dig en fortsatt skön ledighet och hoppas du har hunnit pusta ut lite efter en intensiv decembermånad. Konserten verkar ha varit något alldeles extra, kan tänka mig att det var härligt att höra.
Kram Kristina
LINDA sa…
Oj, oj, oj så otroligt fint du bor! Det där rummet är ju som gjort för att fira julafton. Älskar amaryllisarna i fönstren.

Och vilken söt son! Tomten som kommer är verkligen ögonglitter på barn :)

Ha det så gott och god fortsättning!

Kram
//Linda
Veronica sa…
Att ha med ett sprudlande och förväntansfullt barn på julafton är underbart. Nästa år kommer jag att ha ett :D

Önskar dig ett gott slut och gott nytt trädgårdsår !

Kramar
Jenny sa…
Vilka härliga bilder! Själv har jag rosmarin i köksfönstret, men jag såg till min stora lycka att jag har julrosknoppar ute i rabatten.

Kram,
Jenny
Eva Linnea sa…
Fortsatt skön helg och GOTT NYTT ÅR önskar EL
Anonym sa…
Det är så vackert hos dig i ditt fina julhus. Hoppas nu att din pappa har kryat på sig att ni alla har haft en fin jul.
Stor kram, vännen! <3

Populära inlägg