Vårutmaning!

Nordiska trädgårdar är slut för det här året. Idag åkte vi och hämtade vår regntunna och halvtunnor. Jag kunde inte låta bli att gå in med F och titta lite till. Vi hade verkligen jätteroligt bland alla montrar och F ville inte åka hem. 

Väl hemma var det trädgårdsbyxor på. Jag var som en yr höna som inte kunde få nog av allt som dyker upp under snön och av alla fina inköp jag har gjort. Tunnan är ännu snyggare hemma och aklejan och saxarna jag köpte av Charlotte är så fina.


Whisky faten hamnade framför glasverandan och det kommer att bli helt perfekt att plantera några vintergröna bollar där.


Med rostiga rabattkanter, kalksten och en sittgrupp så kommer det här bli en underbar berså.



Krokusarna i rabatten slog ut idag och under Eken hittade jag fler.



Det är fortfarande en hel del snö i trädgården men den är trött, väldigt trött. Om väderprognosen för nästa vecka slår in så tror jag att det inte kommer vara så mycket snö kvar nästa söndag.


Vill du se hur våren ser ut på andra ställen i Sverige så surfar du in till Annica och hennes vårteckensutmaning 2013!

Kommentarer

Superläckert kommer det att bli med tunnorna! Så fina. :-)
Kul att se att snön verkligen börjar försvinna hos dig nu! Nästa vecka så... Faten gjorde sig bra utanför huset, ser fram emot att se hur det blir när du planterat så småningom. Ha en fin vårvecka! Kram Kristina
Nora sa…
Vilken dag det har varit idag - äntligen är våren här! Vi har också snö kvar, men den försvinner nog om inte så länge tror jag!
Tunnorna passar jättefint i bersån! Vi plockade fram våra tunnor från förrådet idag också, vad vi skall ha i dem iår återstår att se:-)
Kram!
M/S Design sa…
Så fint med tunnorna!! tänk att ha en vid varje hängränna! rena drömmen.
Kram
Mariana
Passade ju perfekt där, ekfaten. Fina saxar också. Kraaam Pia
Härligt att våren är på språng hos dig:). Snyggt med tunnorna. Här har vi haft en skön dag med +14°, och nu ett stilla vårregn.
Ha en skön kväll.
Kram Maria
AnnaHelena sa…
Det ser underbart ut hemma hos dig med dina nya tunnor! Jag tror att tunnorna på mässan kom från Högsjö tunnbinderi, eller...? Det ligger bara en liten bit härifrån!

H fyndade ju en stor tunna förra sommaren, och vi har inte bestämt om den ska få vara en regntunna eller om det ska planteras i den ännu.
Såg nämligen en underbar bild på en tunna med en klematis på ställning. Det vore nåt!

Kram // AH
Lotta sa…
Vilka fina inköp du gjort! Man är alldeles lycklig idag över att värmen och solen är här, nu exploderar det ute!
Ha en bra vecka.
Kram Lotta
Marina sa…
Så mycket snö som försvunnit hos er nu. Bra det!

De där tunnorna skulle nog vem som vilja ha. Mycket fina!

Kram
Supersnygga tunnor! Kommer bli kalas med grönt i dem vid entrén.

Håller tummarna för att snön masar sig bort i rappet. Så du får börja påta i jorden. Det kunde jag göra idag. Hääääärligt var det!

Kram Tamara
Läckra tunnor du fick tag på.Här hos oss är snön borta nu.Det har ju kommit massor med regn.Och nu är det igång igen.Men gårdagen var första dagen som man kunde gå ut och jobba lite.Kram
Härligt! Jag har också trätunnor. Perfekt att samla vatten till alla krukor i sommar. Vi hade en härlig dag i går. Äntligen vårvärme.
Ha en härlig vecka!
Kram
Milla
Anette sa…
Visst är det härligt och nu längtar man bara till att allt ska blir grönt också. Fina tunnor blev det! /Anette
Tack för titten, du har redan många vårtecken att bjuda på
Ha en fin vecka
Louise sa…
Fina fynd! Och vintern ser ut att ge med sig hos dig också! Äntligen!

kram louise
Anonym sa…
Säger det igen! Jag är grön av avund! :D Det blev så himla fiiiint med halvtunnorna, passade perfekt där. Nästa år ska jag ha med mig bärhjälp och se till att få med mig en jag också.. ;)
Kramar!
Anna-Maria sa…
Så kul med tunnorna/faten och att hitta det man söker! Blir det barrväxter eller lövfällande klot i dom?
Vilket vackert hus du har. Svårt att avgöra om det är nybyggt eller ett gammalt hus!!Nu ska jag kika runt hos dig. Allt gott Mari
Randi sa…
Vilka läckra tunnor! Så läckert med de vackra vårtecknen, som kämpar sig upp ur snön!
Heisann!

Dette blir bra. Ser så koselig ut hos dere ;:OD)
Ulrika sa…
Så snyggt det kommer bli med gröna bollar där! Skönt med lite grön stomme i trädgården!

Kram Ulrika

Populära inlägg