Vårtecken

Visst går det framåt även om snön idag har varit obehagligt nära. Imorse när jag tittade ut genom fönstret yrde stora snöflingor och jag hörde mig själv säga högt: 

- Men vad fan, snö! 

Jag brukar aldrig svära. F gick fram till fönstret och sa:

-Snö, men vad fan! 

Ups! Man får passa sig för vad man säger... Tack och lov var snöfallet över på två minuter och sen började solen skina. Jämför man med förra veckan så har snön helt klart fått ge med sig. Nu är hela gången snöfri och betongfatet är nästan framme.


Lavendeln och den vita fingerborgsblomman som jag sådde förra året har kommit fram ur snömassorna.


Under Eken har den lilla fläcken blivit stor och vem vet nästa söndag kanske jag kan få skymta en krokus eller två. Hoppas!


Vid kryddtunnan kan jag skymta daggkåpan.


Så tittar jag ut genom fönstret och snön vräker ner. Stora tjocka flingor... Ska det aldrig ta slut! Den här våren går till historien där en trädgårdsmänniskas tålamod prövas ordentligt. Nej, nu ser jag framemot trädgårdsmässan som startar på torsdag. Dags att gå ut och ta in vårblommorna de inte fryser. Vill du läsa fler vårtecken från vårt avlånga land surfar du in på: 



Kommentarer

Det er gøy å se forandringene i havene våre, dag for dag! Ønsker deg en flott uke!
Anonym sa…
Det ser hur som helst himla hoppingivande ut hos dig! :) Blev faktiskt på lite bättre humör.
Kram på dig!
AnnaHelena sa…
Ja, vad fan säger man... ;-)
Det är INTE roligt längre. INTE INTE.
Jag tycker "FAN" passar väldigt bra att säga, när snöflingorna dalar utanför fönstret...
Men nu fick du mig ändå att dra på smilbanden åt F som instämde i din spontana kommentar... :D

Kramar // AH
Lena sa…
Ja, nu får det banne mej vara nog!
Just nu skiner solen fint, alldeles nyss snöade det...det verkar inte vara någon ordning på nåt just nu.

Vi kommer vara på mässan på lördagen, syster och jag.
Går du samma dag vore det kul om vi kunde ses!

Kramar
Fnissar åt våra små grytor med de stora öronen... Det ska inte snöa mer nu, ett stilla smältande vårregn skulle jag däremot gärna vilja se... Kram! Kristina
Lite längre har allt våren hunnit hos dig. Häruppe i Dalarna ligger snötäcket kvar men i hästhagen spirar kärleken!
Ha en fin vecka
Felix sa…
Här kom det också några snöflingor, och det har varit riktigt omväxlande aprilväder med sol och mulet, och med isande kalla vindar. Borta är de varma och soliga dagarna som vi hade tidigare i veckan. Men vindar kan vara bra för att snön ska minska också...

Vårhälsningar
Elisabet
Felix sa…
Här kom det också några snöflingor, och det har varit riktigt omväxlande aprilväder med sol och mulet, och med isande kalla vindar. Borta är de varma och soliga dagarna som vi hade tidigare i veckan. Men vindar kan vara bra för att snön ska minska också...

Vårhälsningar
Elisabet
Grrr. När jag vaknade i morse hade allt ett tunt fint snötäcke - igen. Men det smälte snabbt bort under dagen. Då sa jag inte ...
Det är inte kul med snö nu, inte alls. Förstår att du svär:). Jag och D pratade precis om att +10 och lite regn inte hade varit fel, det är så torr så torrt här.
Men jag tycker ändå att det kommit lika långt hos dig som hos mig.
Ha en fin kväll.
Kram Maria
Lena sa…
Du har mail!

Kram
Eva Linnea sa…
Det är så ljuvligt med alla vårteckan som dyker upp i trädgårdarna, i naturen och på alla bloggar.
/EvaLinnea
Marina sa…
Längsta väntan!
Fy för mer snö nu men även här kom det några flingor en liten stund. Mest som kornsnö.

Nästa vecka har du nog krokusar att visa. Det tror jag. Visst måste väl positivt tänkande ha någon betydelse?

Kram
Ja det är verkligen segt med snön!
Smhi hade spått regn nästa helg, jippie! men nä då, idag när jag kollade var det ändrat till snö...
Hoppas de ändrar sig igen.. vill ha riktig vår nu!!!
Vi får hålla tummarna!
Anna-Maria sa…
Här kom 20 cm idag...avundsjuk? Knappast.
Här har det också snöat idag! Usch vad trött man är på den här vintern! Måtte det komma lite mildare väder snart innan man blir helt tokig!/ Kram Titti
Caroline sa…
Trist när snön faller igen, men våren ger sig inte, det märks på de envisa blommorna!

Populära inlägg