Månadens favoritväxt - april

Måste bli mina vita krokusar. Som de lyser upp, både när solen skiner och de är öppna men också när de har stängt sig. De är vita som snö men mycket härligare att titta på.


Förra året hade jag massor i den vita rabatten men jag ser att flera har försvunnit sen förra året. Skriver upp på kom ihåg listan att plantera massor av vita krokusar i höst. 


Japanskt gräs och krokus är en ursnygg kombo. Vill du se fler favoriter i april surfar du vidare till Anna Vattenkannas utmaning månadens favoritväxt 2013.


Hittills har det varit ganska lätt att välja favoriter men jag misstänker att maj blir en svår månad!

Kommentarer

Krokusar är en fantastisk vårlök som dessutom dör och försvinner på ett snyggt sätt till skillnad från många narcisser tex. De vita och bläckblå är mina favoriter personliga krokusfavoriter (i år får jag väl tillägga :-)))

Kram
Jag tycker det är helt omöjligt att välja en favorit redan nu i april, och i maj blir det väl ännu värre.
Krokus har jag inte haft mer än ett par år, det var de randiga jag föll för. Men dina vita är ju inte dumma...
Kram
Katarina
Sätter upp på min lista med =)
Ja maj lär blir värre, det lär ju finnas liiite mer att välja emellan...=)
ulla laiho sa…
Jag tycker inte om när krokusar oförklarligt "försvinner". Förstår inte varför men jag är tydligen inte ensam om fenomenet.
Gunilla sa…
Vilka fina bilder.

Krokusar är riktigt trogna vänner i vårrabatten

Trevlig helg
Lena sa…
Jag tillhör nog dem som inte är särskilt förtjust i krokus, fast bilderna av dina är vackra! Och så är de vita också!

Det ska bli spännande att se vad du väljer i maj- det lär ju finnas en hel del att välja på då.

Ha en fortsatt fin helg!

Kramar
Anonym sa…
Underbart vackra bilder, du är så himla duktig på att fota! Önskar dig den finaste lördagskvällen! Kram Hanna
Vackra krokus! Jag gissar att det blir min månadens växt också:).
Jag har haft lite svårt att välja hittills och inte lär det blir enklare nu:).
Kram Maria
Eva Linnea sa…
Fint val av favoritväxt så här på våren! Min blomfavoritfärg, annars är det, som du kanske vet, blått som gäller för mig. Här i Nöbbele är det mest lila krokusar som växer och sprider sig in från grannen. Inte mig emot! Vita kanske är ömtåligare eftersom de tydligen försvinner lätt. Eller de kanske är mer smaskens??
Ha en härlig söndag!
Kram från EvaLinnea
Marina sa…
Att välja favoriter är svårt men krokusar är verkligen jättefina.

Hoppas du får en fin söndag. Jag ska ut till trädgårdslandet.

Kramar

PS Är det 8 juni som gäller för ert besök här?

Populära inlägg