Makalösa!

Idag när jag vaknade regnade det och vilken lycka att se hur snön blir tröttare och tröttare. Nästa vecka utlovas 12-16 grader och inga minusgrader på nätterna. Jag gick ut en liten sväng för att spana om jag kunde se någon liten planta som försöker ta sig upp. I landet hittade jag knallröda knoppar av rabarber. Tänk så skön syn!


 På vägen in tittade jag lite i rabatterna för att försöka se hur mycket sorkarna har gnagt. Plötsligt såg jag något...kunde det vara...Ja, det var det...krokusar! Ser ni dom?


För en dag sen var det tjockt med snö här och tjälen har inte släppt än, hur lyckas de! 


Krokusar är verkligen makalösa! Vilken glädje!

Kommentarer

Lena sa…
Man måste verkligen gå nära nu för att hitta det som ska ge glädje framöver!
Jag "hittade" snödroppar, kärleksört och daggkåpa i rabatten häromdagen. Helt fantastiskt egentligen med tanke på kylan som varit...

Kramar
Men oj! Min rabarber har ett tjockt snötäcke fortfarande - men det regnar, mohahahahah! Underbart med krokusar. :-)
Visst blir man glad när man finner små knoppar ute i trädgården nu. :) Mina krokusar har inte pluppat upp än men de kommer nog när som.

Ha det gott!
Kramen Ina
Malin sa…
Små mirakel!
Det är bara att gratulera.
De där rabarberknopparna är som stopptecken!!! Jag var på vippen att börja gräva fram mina lite bättre men hejdade mig....
Krokusarna är bara så söta.
Det var så inspirerande att läsa dina och alla andras tolkningar av lycka.
Tack för det fina initiativet.
Kram Malin
Marina sa…
Vilken växtkraft! Det ger en kick tycker jag att hitta sådant. Att se vilken kraft det finns i naturen, positiv kraft då.

Nu hoppas vi nog alla på den utlovade värmen som ska komma. Ser lovande ut redan imorgon. 12-13 grader ska det bli här omkring står det.

Ha en trevlig lördagskväll!
Kram
Nora sa…
Mina rabarber har fortfarande ett snötäcke över sig, men nu töar det snabbt så jag hoppas snart få se de härliga röda knopparna här med!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram!
Vad skönt att det tar på snön, äntligen. Lycka att dina krokus tittar fram! I dag har vi haft mulet och +4, men nu i kväll tittar solen fram och det är+6.
Ha en fin kväll.
Kram Maria
De där första vårtecknen är de absolut värdefullaste och mest hoppingivande.
Nu hoppas vi verkligen på litet värme, så växtligheten kommer igång!
Vårens första små tuffingar är härliga! Vilken växtkraft! Härligt också att det töar och smälter, man får nästan lite hopp om vår./Kram Titti
Stort grattis till krokusarna! Visst blir man alldeles lycklig av att se hur de har trängt sig upp genom den frusna jorden!? Kram Kristina
Inger sa…
Äntligen!
Kram
Vilken växtkraft som döljer sig där under snön !
Små mirakel som sticker upp sina små huvuden !
Underbart att få vara med om !
Ha det så gott !
Kram/Isa
samson sa…
underbart
ha det så bra
maggan
Det är lycka att gå de dagliga rundorna i trädgården i dessa dagar. Nya upptäckter varje dag. :)

Här har vi strålande solsken och varma vårvinda idag. En dag för att hänga tvätt på tork utomhus och gå utan jacka. Och härlig blomning och knoppning överallt. Underbart! Jag är galet förälskad i våren! :)

Kram på dig vännen och ha en strålande fin vecka.
Anonym sa…
Oh! Krokusar! Gillar! ;)
Det har varit en härlig dag med massor av små mirakel. Känns som man redan har glömt att det snöade så sent som i går...
Kramar!

Populära inlägg