Inte ensam!

Idag är jag nog inte ensam om att ha ägnat timmar utomhus fixandes med vårblommor till trappen och entrén. Efter att ha besökt min lokala "drugdealer" BlomsterPrinssessan hade jag en sån där magisk stund när jag planterade vårkrukor. Vad gör det om jag måste bära in dom på kvällarna. Som jag har längtat. De här skönheterna står på trappen.


På verandan ställde jag alla gula hyacinter som jag hade sen tidigare tillsammans med primula, penséer och aprikosfärgade hyacinter.



Idag hittade jag aprikosa hyacinter och de kommer bli så fina i min Regnbågsrabatt. Färgerna på alla vårblommor får mig att tänka på sorbet glass.


Efter planteringen skrapade jag bort lite kitt på ett fönster och nu har jag tre stycken som är renskrapade från kitt. Jag kommer behöva nio stycken till växthuset och målet är att ha fönsterna klara för målning innan alla snö är borta. Men då menar jag inte alla 16 utan de nio som jag ska ha till växthuset. 


Det är verkligen ljuvligt ute nu och jag njuter av varenda sekund. Hoppas ni har haft en lika skön dag som jag.

Kommentarer

M/S Design sa…
Vad fint du gjort!!!
Den där Hyacinten hade jag förra året och hoppas den dyker upp i rabatten i år,den är så fin.
Kram
Mariana
Jajamensan, idag var det en underbar dag och jag har gjort som du, planterat vårblommor !
Har burit in mina för natten för det skall bli minusgrader i snö i natt !
Men nu är vi i alla fall i gång !! Ljuvligt !
Ha det så gott !
Kram/Isa
Jag säger bara ljuvligt, ljuvligt, ljuvligt!
Kram Therese
Så mjuka sköna färger! Jättefint!
Här har det beskurits träd hela dagen, inga vår krukor är planterade ännu. Men snart rusar jag till plantskolan:))
Vad bra det går med fönsterskrapningen, heja dig:).
Det kom några regnstänk när jag var ute med Lykke förut.
Ha en fin kväll.
Kram Maria
AnnaHelena sa…
Nu har du fått mig också att vilja ha hyacinter! :-) Du hittar så fina färger på dem! Kommer att titta efter hyacinter nästa gång jag är på plantskolan...
Ditt stora planteringsfat på ställningen är så fint! Det är fint att få upp planteringarna i höjd lite. Låter som en underbar dag för dig idag!

KraM // AH
Lotta sa…
Vilka färger....så himla fint du fixat till det!!!
Jag har ägnat dagen åt växthuset..inte illa det heller.
Kram Lotta
Nora sa…
Jag blir så imponerad av alla er som gör fina arrangemang med krukor, det är en talang jag saknar. Visst händer det väl att jag försöker och visst har jag väl några krukor jag också - men så värst fint eller välskött blir det sällan.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram!
Marina sa…
En härlig dag även här trots att solen försvann på seneftermiddagen. Då var jag så uppfylld av sol och planterande att jag klarade mig bra ändå.

Så fint du planterat! Här blev det också lite fixat med penséer idag.

Kram
Malin sa…
Ditt växthus kommer slå hela världen med häpnad!
Så kul att få följa ditt fixande.
Visst tänker även jag på sorbet när jag ser de aprikos och gula hyacinterna.
Påminner mig om när jag 88 arbetade som aupair i Schweiz i en familj som hade Mövenpickrestaurang. Gissa om det blev en och annan kula glass och sorbet av denna pinfärska läckerhet,,, Melonsorbet, mangosorbet, citronsorbet, hallonsorbet... åsså favoriten caramelita kolaglass med kolabitar i jummi!
Men nu var det visst våren vi pratade om...
Kram Malin
Klart att jag ar! vad fint med hyacinter i vårbyttan. Kraaam Pia
Vad fint du gjort! Jag fick lite kalla fötter efter att mina påskplanteringar med påskliljor och julrosor frös till påsk. Har därför inte planterat nya, men snart så.....

Ha en fortsatt härlig helg//Laila
åh så vackert det var med kungsängsliljan ihop med penseér ...och likadant den andra planteringen med hyacinter ...hoppas vi slipper bära in och ut nu snart bara ..

Ha en fin söndag
Pernilla
Här har det burits krukor ut och in sedan en vecka tillbaka. Men det är det värt :-)
Bara hoppas på att de iskalla nätterna ska försvinna.

Vårsolskram / Therése
Aud sa…
Har ikke sett aprikosfargede hyasinter før, men de var kjempsøte!
Anonym sa…
Så fint du gjort! Jag har inga hyacinter, har liksom alltid förknippat dem mest med julen. Men dina härliga sorbetbilder har fått mig att tänka om! Hoppas på en solig söndag! Kram Hanna
Gunilla sa…
Oj vad avis jag blir.
Här har vi fått minst 1 dm snö inatt och det snöar fortfarande så det som hade töat fram är helt översnöat.

Ca 60 cm har vi så det dröjer innan jag kan se vårens framfart:o(

Ha en riktigt fin Söndag
Lena sa…
Så fina planteringar du gjort! De är betydligt vackrare än mina som bara är nedtryckta i krukor.

Ha en fin (snöig?) söndag!

Kramar
samson sa…
så läckert med aprikosfärgde hyacinter
ha det så bra
maggan
Så härligt att kunna plantera ut vårblommor. Skrapa fönster är väl mindre kul, men med ett växthus som mål blir även det roligt.
Här har vi full vinter och snöoväder.
Ha det gott!
Ulrika
Så fint det blev! Inget slår de där första vårblommearrangemangen. Ha en fin vårvecka! Kram kristina
Penseerna är på plats och klarar sig nu fint utan täckning. Äntligen!!
Ha det gott
Birgitta

Populära inlägg