En vecka senare...

... och trädgården är snöfri. Fort går det, allt vill upp samtidigt. Bland japanska gräset syns massor av tulpanblad.


Krokusarna blir också fler och jag älskar de vita som lyser ikapp med solen.


När jag rensar rabatter tar jag bort nästa alla löv som jag la i rabatten i höstas. De löv och växtdelar som blir kvar täcker jag med ny jord och gödsel. På det sättet så får maskarna sitt och jag kan njuta av prydliga rabatter.


Vilken helg! Helt fantastiskt underbart! Idag har jag varit ute hela dagen, rensat och fyllt på med gödsel till verandarabatterna och hela regnbågsrabatten. Jag har skrapat fönster och funderat kring en ny rabatt. Det är det här jag har längtat efter hela vintern. Vill du se fler vårtecken surfar du vidare in till Annica och hennes vårteckensutmaning.

Kommentarer

AnnaHelena sa…
Ja, det var en strålande helg som verkligen gav mersmak. Men nu är man igång igen, och det känns riktigt, riktigt gott!

Kram // AH
Marina sa…
Sorgligt med Venusta Pendula. Hoppas de kommer sig fint ändå även om det inte blir så mycket blomning kanske.

Så härligt att ni också är utan snö nu och att det blommar fint hos dig.

Kram
Usch så tråkigt med Venusta :-( har inte börjat röja bland rosorna ännu men jag misstänker att det inte ser så roligt ut hos mig heller. Tänkte börja beskära nästa helg, all snö är borta från tomten nu i alla fall.

Är avundsjuk på dig nu som har alla tulpaner att se fram emot. Mina ligger kvar i en Ica påse i hallen men i höst ska jag också. Ska skriva upp alla fina som kommer hos dig nu, vore kul att ses när alla tulpaner blommar. Hör av dig om du har lust att ses.

Kram
Nina
Nora sa…
Vilken fantastisk vecka det har varit! Vem trodde väl förra helgen att snön skulle vara borta redan nu?
Nu är det verkligen härliga tider med jord under naglarna och huvudet fullt av nya ideer:-)
Kram!
Aud sa…
Godt å se tulipanspirer nå :-)
Oj, vad fort det har gått! Härligt att se allt som är på gång. Kram Kristina
Linda sa…
Lovely photos.
Anonym sa…
Härligt, det går undan nu. Snart är det väl sommar också! :)

Kram Mia
Merja sa…
Ja nu går det fort:) Bästa att försöka hänga med och hinna se allt som händer i varje vrå av trädgården.
Ha en fin dag!
Cika sa…
Så vårfint det ser ut hos dej!
Jag får nog vänta nån dag ännu tills det torkar upp bättre : )
/Cika
Eva Linnea sa…
Vilken helg! Vi hade fantastiskt väder även i Småland. Nu är potagern på G. Visar senare i veckan. Jag rensar inte så mycket i rabatterna, låter naturen sköta det. Förutom i örtagården. Där verkar ogräs och gräs bestämt sig för att vara med. I dag blir det fix där. Ha en skön vecka!
/EvaLinnea
M/S Design sa…
Skönt att snön är borta så det går att börja rensa!!
Ha de bra
Maraiana
Kerstin sa…
Visst är det underbart när allt kommer fram ur snön!? :-) Vad fina dina japanska gräs är förresten. Gör du något speciellt med dem för att skydda dem under vintern? Mina ser väldigt bruna och risiga ut. Det var samma förra året, men då blev den jag hade grön igen framåt sommaren, men lite nervös blir man ju när de ser helt döda ut nu. Det skulle vara trevligt att ha dem gröna från början...
/Kerstin
Louise sa…
Ja nu är det verkligen vårigt ute! Vad tråkigt med dina rosor! Jag är ju liksom du lite rosgalen och blir lika besviken varje vår när man seer hur illa det har gått för en del. Såg din tanke om klamatis summersnow. Jag hade två sådana och för mig var de som ett ogräs. Växtre helt okontrollerbart fast jag klippte ner dem till marken varje ¨år. De tog liksom över allt annat. De har ett enormt kraftigt växtsätt jämfört med många andra klematis. På rätt ställe vet jag att de är fantastiska och att många älskar dem men man ska nog tänka på var man placerar dem. Om du vill ha rosor kan man ju ta ett härdigare alternativ. Tycker honungsrosor är fantastiska även om blommningen inte är så lång. Verkar omöjliga att ta död på, växer snabbt och doftar helt fantastiskt. Att de sedan verkar friska är ett extra plus!

Kram louise
Tråkigt med dina rosor! Visst är det skönt att komma igång med rensande och gödslande. Jag har fått ca 10 m3 kogödsel som jag är himla glad över.
/Carina
Men vilken underbar helg det blev. Så skönt att kunna gå ut och påta i trädgården utan att frysa fingrar och rumpa av sig =)
Vilken härlig vårträdgård du har!
Kram Annica
Så du är trädgårdsmissbrukare, jag är nog bara natur-missbrukare, har provat odla o det var inget för mig. Mina fingrar är nog röda istället för gröna
Fint blir det hos dig!
Ha en fin vårvecka
Ulrika sa…
Vilken härlig tulpanfrossa det kommer bli hos dig! Så snyggt det där gräset var då! Ja du jag är nog liksom dig också trädgårdsmissbrukare, men hellre det än nåt annat missbruk :)

Kram Ulrika
Vad mycket som är på gång hos dig just nu. Tyckte precis att du hade massor av snö... Krokusarna är ju underbara.
Kram Therese

Populära inlägg