En överblick!


Ja, det är svårt att tro att om ett par månader är bilden ovan en helt annan! Det ni ser ovan är min Regnbågsrabatt som jag började med för en hel massa år sen. Den börjar i vitaste vitt, går över till gult, aprikos, rosa, mörkare rosa och tillsist vinröd. Jag har aldrig visat en bild på hela rabatten på en gång och orsaken är att jag inte haft ett objektiv som kan fota hela på en gång. I bakgrunden har jag både det röda staketet och kastanjestaketet. Jag älskar kastanjestaketet och bilden av alla rosor som hänger över kanterna på sommaren. Just rosor är grunden i den har rabatten och den innehåller 15 olika sorter och sammanlagt 35 stycken rosor. Sista åren har några andra färger letat sig in och jag gillart! I år ska jag satsa på att få ännu mer struktur för även om jag älskar känslan av vilda rabatter så börjar det bli lite väl vilt. 

Gul/aprikos delen

Rosa delen

 Mörkrosa/röda delen

Nu vill jag ha vår så jag sätta ingång med alla vårens sysslor! Nästa vecka är temat för Blommig Fredag - Å andra sidan!



Kommentarer

Tänk vilken prakt som "bara" väntar på att få komma fram och leka i värme och ljus..
Vackert!
En riktigt glad påsk!
önskar
Katarina
Din regnbågsrabatt är fantastisk, så underbara färger. Jag vill göra om allt hos mig när jag ser den:)
Glad Påsk!
Kram Maria
Maggan sa…
Tänk vad fint det ska bli om ett tag när allt kommer på nytt.Jag kan tänka mig att rabatten med Rosor är otroligt vacker.Trevlig Påsk önskar/Margareta
Lotta sa…
Sinnebilden av en romantisk plats!
Ha en härlig påskhelg /Lotta
Drömgården sa…
Så fina kollage! Vilken sommarlängtan jag fick?!!! :)
/Kitty
Anonym sa…
Åh, vilken sommarkänsla dina bilder framkallar! Tycker om idén att ha en rabatt som ändrar färg från en ände till den andra. Fiffigt sätt att få med alla favoritfärger utan att det blir rörigt.
Glad påsk!
Kram Kristina
Veronica sa…
Din regnbågsrabatt är magisk och smart!

Jag njuter varje dag just nu bara för att vi är på väg mot den skönaste tiden!

Kram och ha en Glad Påsk!

//Veronica
Anonym sa…
S many beautiful flowers in your garden! Have a happy Easter:)
ellan sa…
Så fint! Det var en härlig idé - regnbågsrabatt. Härligt sätt att få med alla färger, och slippa välja. Kastanjestaketet i bakgrunden är ju pricken över i:et.
Glad påsk!
Det är rätt så otroligt att det kan bli en sådan färg prakt inom snar framtid. Det är en härlig tid som vi har framför oss :)
Det är rätt så otroligt att det kan bli en sådan färg prakt inom snar framtid. Det är en härlig tid som vi har framför oss :)
Villrose sa…
Det er jo en fabelaktig ide! På tide at du får anledning til å ta bilde av hele bedet på en gang!
Riktig god påske!
Du har så fint hos dig! Så fina kombinationer! Känner igen det där när det börjar bli lite för vilt, man får tygla till det rätt om det är bara!
Fortsatt Trevlig Påsk! Kram Ewa :)
Måste vara underbart att få längta efter en sådan färg- och blomsterprakt!
Milla
lavendia sa…
En gång gjorde jag också en "regnbågsrabatt", fast det ballade ur. Delvis för att jag inte kunde hålla temat, men också för att en period blommade bara det i den vita delen, ibland bara i den rosa delen osv. Så hade inte jag tänkt. / Britt
Kul att få se hela rabatten, även om den var utan färg ;-) Snart är säsongen igång och jag har börjat klippa ner fjolårets perenner. Kram Katarina
Roligt att se innan och efter bilder!!! Du har så fina rabatter otroligt vad mycket som händer i naturen nu! Det formligen exploderar.

Populära inlägg