Då och nu - En Blommig Fredag tillbaka blick

Mitt första inlägg i Blommig fredag/Blooming Friday hette Kärlek i luften! Fenomenet Blommig fredag hade jag läst om på flera bloggar men aldrig varit med i själv men den 30 september 2011 så gjorde jag mitt första inlägg och länkade hos Katarina som då var värd. Snart fem år sen... Tänk vad tiden flyger fram! 

Vad skrev jag om då! Jo, att jag beställt en hel massa rosor till min nya rabatt, Regnbågsrabatten!

Så här såg den ut i början..


Så här såg det ut i somras... Tyvärr ingen bild precis som den ovan men lite andra vyer av samma rabatt:

Från parkeringsplatsen, jag står där bilen står på första bilden.


Ibland måste man titta bakåt för att sedan kunna blicka framåt! Längtar sååå efter våren och att börja trädgårdera! 

Nästa fredag är temat för Blommig Fredag - Liten blir stor!

Kommentarer

Drömgården sa…
Vilken härligt sagolik känsla du har i dina fotografier!
/Kitty
Anni sa…
Det ser så romantiskt och skirt vackert ut!
Gunilla sa…
Så fantastiska bilder.

Trevlig helg
Unknown sa…
Drömlikt!
Här längtas det också, planerna mal i huvudet och allt ska dessutom dokumenteras (!). För framtida behov...
Äntligen helg med plusgrader!
Ha det bra
Marta
Anonym sa…
Tycker så mycket om staketet och rosorna som väller över det. Hade gillat att promenera förbi där... :)
Trevlig helg!
Kram Kristina
Lotta sa…
Väldigt vackert och inbjudande - och vilken skillnad!
Ha en fin helg /Lotta
Villrose sa…
En helt fantastisk forandring!
Oj, inte dåligt att hållit på med dina teman i fyra år! Jag deltar ju som vanligt inte men njuter av er andras bilder. Idag tycker jag temat verkar extra givande.
Allt gott
/Anette
Maggan sa…
Underbara bilder med ett fantastiskt ljus i dem och man börjar längta efter sommaren.Ha det gott/Margareta
Helena sa…
Vilken förvandling, vilket jobb och vilken inspiration för mig. Har en lupinåker bakom huset som jag tänkte göra något trevligare av så här i växtzon 5-6. Ha det gott och fin fredag!/Helena
lavendia sa…
Då och nu-bilder är allt roligt att ha och gå tillbaka till. Och se vad åren går. / Britt
Maribel sa…
Dina bilder gör att jag längtar ännu mer till vår och sommar.
Ha det fint!
Marika
Meta sa…
Det är ju det som är så bra med kameran( digitala och mobilen) nu för tiden. Det kan bli så många mer bilder och massor av glädje när man ser bakåt vad som hänt.För det händer alltid mycket hos oss trädgårdsnördar har jag märkt.
Det blev en riktig sommarträdgård hos dig. så fint med alla rosor
Ha nu en fin och skön vår och helg i din trädgård
Kram Meta
Heisann... så vakkert det er blitt! Ha go´hælj ;:OD)
Wow vilken förändring! Helt underbart . Mitt trädgårdshjärta fylldes av värme av dina bilder. Tack :)
Ha en fin helg
Sofie sa…
Vilket magiskt fint ljus du har i dina bilder alltså:) Ha det fint!
Varma hälsningar,
Sofie
Man glömmer lätt bort hur mycket man gjort och tycker att det inte händer något nytt i trädgården.Blickar man bakåt så ser man vad som hänt sedan sist. Ha en vacker helg. Carita
Det var värst, fem år...och jag som just börjat...
Det fina med att blogga om sin trädgård är ju att man har det man gör, och förvandlingen av trädgården, dokumenterat för framtiden på ett helt annat sätt än om man inte bloggar.

Hoppas kunna trädgårdera lite i helgen och kanske dokumentera lite :)
Trevlig helg! / Birgitta
AnnA sa…
Hej Hélena!
Och det var du som inspirerade mig att börja blogga, bara så du vet!
Blommiga fredag började jag väl med för lite mer än 5 år sedan... så är det.
Jag letade efter före och efter bilder, och så kom jag på det där klätterträdet som blev ett rosenträd , som blev ett cykelträd.
Fantastiska bilder - klart det inspirerar mig att fortsätta leka vidare med min kamerat. och nu har jag dessutom fått en ny kameraväska av sonen.(Inte han i trädet.) För det tyckte han att jag behövde...Och så tänkte han modda om den...Han pysslar med sånt...Kreativa barn..
Trevlig helg!
Hälsn
AnnA
AnnA sa…
PS!...alltså dina bilder är fantastiska...DS.
Inger sa…
Inspirerande tema denna vecka! Det mesta handlar väl om utveckling.
Kram
Härligt, härligt att titta bakåt ibland. Vilken skön känsla det blir när växterna växer på sig.
Ha en fin helg!
GladiGrönt sa…
Du har lyckats bra med dina planteringar! Trevlig helgdag/ Monica
HWIT BLOGG sa…
Otroligt vackert! Nu fick jag lite inspiration till en ny rabatt, härliga bilder...
Ha en fin och solig dag!
Kram från Titti
Vilken förändring!!! Du gör så härliga och välkomponerade rabatter! Glad påsk önskar jag dig!!

Populära inlägg