Oväntat besök!

När jag gick upp imorse, ovanligt sent klockan 7.00, trodde jag att det skulle bli regn. Det var mörkt i horisonten men ganska snart kom solen och värmen tillbaka. Växterna trivs, bara de får lite vatten och ikväll har vi lagt ut en droppslang längs granhäcken för att slippa stå och vattna 30 meter häck. Den dricker en del i den här värmen.

Rosor som är på gång just nu är:

Constance spray, ljuvlig men inte så hög i år.

Bonica, bland lavendel

Lill Lindfors

Annars är min frösådda purpurklätt en överraskning. Jag satte fröer förra året och i år skulle de blomma i rosa men det blev visst vita. Hm, inte är det världens största problem men lite irriterande.

Vit purpurklätt

Dagens oväntade besök var en fågel som jag aldrig har sett förut. Jag reagerade först på dess läte. Den lät som en burfågel. När jag sen tittar ut så ser jag den här färgglada fågeln som satt och spanade. Sen upptäckte jag att den spanade på våra amplar som har strån som man kan bygga bo med...

En Steglits på besök

Kommentarer

Så vackert rosorna blommar nu, det är en härlig tid, hoppas den varar länge...

Ja vatten går åt en hel del nu, vattenförbud lär väl komma snart....men blommorna måste få sitt.
AnnCharlotte sa…
Jag vattnar hela tiden känns det som. Och ändå förslår det inte....
Margot sa…
Härlig rosblomning nu! Man riktigt ser hur alla växter lever upp och rätar på sig, när de får vatten! Men det är ett slit att vattna, med den jobbiga slangen, som tycks leva sitt eget liv, i släptåg!
Ha det gott!

Populära inlägg