Ett litet projekt klart, tick!

Den här sommaren blir verkligen något att minnas! Vilken värme, vilka dagar! Jag är mest fascinerad över hur bra alla växter klarar sig i torkan. Alla träd runt omkring ser gröna och frodiga ut och mina rabatter, som är ett par år gamla, har inte vattnats mycket den här sommaren. Jag har mest vattnat alla nyplanterade växter och träd, de kräver desto mer.

En av favoriterna, Stjärnflocka

Närbild på Stjärnflocka, älskar mitt macro!
Underbara New Dawn som precis har slagit ut!

Annars kan jag ticka av ett litet projekt. Jag har lagt kalkstensplattor på lilla gången mellan rabatterna framför verandan. Dessutom gjorde jag ett litet steg så det blir lättare att komma upp. Ni får ursäkta röran i bakgrunden men där håller vi på med ett annat projekt, tak!

Före kalkstenen och trappsteget

Efter allt är lagt och lite backtimjan är planterad

Ska bli spännande och se om backtimjan trivs mellan stenarna. Ser fram emot att ta en kopp kaffe på trappsteget och känna doften av timjan. Njutning i dubbel bemärkelse!

Kommentarer

Jag älskar också ditt macro:-))
Såå fina färger du har i dina bilder idag, och vilken skärpa!
Måste lära mig att använda mitt nya macro, men jag är för otålig ännu...

Skönt med avklarat projekt, och snyggt blev det ju:-)

Ha det gott! H.
Margot sa…
Fantastiskt vackra bilder! Så snyggt det blev med stenarna vid trappan, kul ide med grönt mellan stenarna!
Ha det gott!
//Margot
AnnCharlotte sa…
Stjärnflockan är en fantastisk fotomodell ;)

Populära inlägg