Nästan framme!

Vilken otroligt mysig dag vi har haft idag! H har byggt klart taket över verandan, pappen och plåten ska dit och vi ska fortfarande måla allt men nu finns det tak. En sån känsla!

Det har varit sanslöst varmt och på kvällen satt vi som vanligt på baksidan och åt när våra grannar V och B kom på besök. Jag älskar när vänner tittar förbi utan att man alltid måste planera det. Hur härligt är det inte att sitta ute en varm sommarkväll med ett glas rött.

Annars växer det så det knakar. Avenboksplantorna som jag satte i våras har växt... en del upp mot 50 cm. Nu är det inte många cm kvar innan jag kan börja kapa de första på höjden, det trodde jag inte i våras när jag satte dem.


Ung avenboksplanta nära att bli kapad på höjden!

Avenbok är en fantastisk växt! Tack för födelsdagshälsningarna!

Kommentarer

Populära inlägg