En dahlia till!

I söndags var jag och H på Hornbach för att handla lite lister till övervåningen. Naturligtvis fick jag mig en liten tur till trädgårdsavdelningen. Jag behövde ju jord till att skola om planorna...

Väl på trädgårdsavdelningen blev jag förförd av alla växter, bl. a. magnolior som stod i full blom. Med tanke på vädret så är det inte att tänka på att köpa en blommande magnolia i slutet på mars.

Lite längre ner i trädgårdsavdelningen hittade jag en hörna med massor av dahlialökar. Efter en hel del funderande slank två påsar á två knölar med dahlian Stolze von Berlin ner i varukorgen.

Tycker att de ser så häftiga ut när de är som bollar! Stolze von Berliner ska få stå i Regnbågsrabatten och ett exemplar får nog stå i en kruka på verandan så jag kan studera den på nära håll.

Kommentarer

Populära inlägg